نفرات برتر بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت تجلیل شدند

آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در شیراز و به‌صورت ویدئو کنفرانس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ - 23January 2024

آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس در لرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از لرستان، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، در آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس که امروز (سه‌شنبه) در شیراز و به‌صورت ویدئو کنفرانس در ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: اشعاری که به این جشنواره ارسال شده است در واقع مجموعه‌ای از حماسه سرایی‌ها، شرح رشادت‌ها و مرثیه‌سرایی شاعران و هنرمندان این دیار، درباره دفاع مقدس و مقاومت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: پس از شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شاهچراغ، شهدای شاهچراغ نیز به محور‌های جشنواره افزوده شد. پیش‌تر نیز دو محور جدید شهدای روحانیت و شهدای مدافع امنیت به بیست و پنجمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت افزوده شده بود.

وی ضمن اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا خاطرنشان کرد: این دوره از کنگره، شامل دو بخش محور‌های عمومی موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و مقاومت و یک بخش ویژه مربوط به شهدای مظلوم حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: بخش عمومی شعر دفاع مقدس و مقاومت شامل مفاهیم مرتبط با (شهدا رزمندگان، آزادگان جانبازان خانواده‌ها و ...) دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی، شعر دفاع مقدس ولایت محوری و جهاد تبیین با مضامینی از جمله (پرچم، ایمان و امید، ایران قوی، هویت ملی، محرومیت زدایی، حرکت‌ها جهادی و...) شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس دانشجو و دانش آموز، طنز در شعر دفاع مقدس، شعر دفاع مقدس و سرود و ترانه بود.

سرهنگ رشیدی با اشاره به اینکه اشعار ارسالی به صورت کدگذاری شده و بدون نام و به‌صورت جداگانه در هر بخش با توجه به محور‌های مختلف در اختیار داوران برجسته استان قرار گرفت، خاطر نشان کرد: در بالای هر اثر محور اصلی مطابق با موضوع شعر و محور‌های مشخص شده در فراخوان مشخص شده بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت و محکومیت جنایات رژیم منحوس صهیونیستی در غزه افزود: شاعران استان لرستان اشعار و دلسروده‌های خود پیرامون وقایع فلسطین و جبهه مقاومت و همدردی با مردم مظلوم غزه را جهت شرکت در محور «شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی» به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

در پایان از «میثم جعفری»، «سجاد روانمرد»، «عفت نظری»، «مسعود آزاد بخت» و «مجید مرادی» که در این کنگره موفق به کسب عناوین برتر در بخش‌های مختلف شدند، تجلیل و قدردانی شد.

بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه بیست و پنجمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در لرستان ارسال شد که از برترین این آثار کتابی چاپ و منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار