در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

دریادار سیاری: رزمایش مرکب ایران، چین و روسیه در جهت برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند/ حضور ما در آب‌های آزاد دنیا نشان از توسعه دیپلماسی نظامی است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد دنیا و پهلو گرفتن در کشور‌های مختلف نشان از توسعه دیپلماسی نظامی است.
کد خبر: ۶۴۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۳ - 23January 2024

دریادار سیاری: رزمایش مرکب ایران، چین و روسیه در جهت برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند/ حضور ما در آب‌های آزاد دنیا نشان از توسعه دیپلماسی نظامی استامیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، در حاشیه نشست سالیانه وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران و در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره اهمیت و الزام توسعه دیپلماسی نظامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در ارتباط با همه کشور‌های دوست و هم‌پیمان تلاش می‌کند که دیپلماسی نظامی را توسعه دهد.

امیر دریادار سیاری با تأکید بر لزوم توسعه دیپلماسی نظامی از سوی ارتش و سایر نیرو‌های مسلح، افزود: برگزاری نشست‌ها و رفت و آمد‌ها می‌تواند به توسعه دیپلماسی نظامی کمک کند.

مطالب بیشتر:
**دریادار سیاری: صهیونیسم کودک‌کش و تروریسم تکفیری دو روی یک سکه هستند/ ارتش بی‌وقفه مسیر ارتقاء توان رزمی خود را ادامه می‌دهد

وی با بیان اینکه در موضوع توسعه دیپلماسی نظامی در عرصه‌های زمینی، هوایی و دریایی فعال هستیم، گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد دنیا و پهلو گرفتن در کشور‌های مختلف نشان از توسعه دیپلماسی نظامی است؛ همچنین دیپلماسی نظامی را در نیروهای هوایی، پدافند هوایی و زمینی هم دنبال می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش هدف از برگزاری نشست سالیانه وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران را توسعه دیپلماسی نظامی دیپلماسی نظامی دانست و عنوان کرد: داشتن ارتباط با کشور‌های مختلف دنیا موجب می‌شود که سطح و جایگاه ایران اسلامی در دنیا بالاتر برود.

امیر سیاری یادآور شد: در نشست با وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران درباره موضوعاتی همچون رزمایش‌ها، برقراری امنیت، ارتقای توان رزمی، و تبادل دانش، دانشجو و استاد بین دانشگاه‌های مختلف در ارتش به کشور‌های مختلف دنیا رایزنی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین تبادل فنی، تبادل مطالب علمی بین دانشگاه‌های ارتش و نیرو‌های مسلح، برگزاری رزمایش‌های متعدد مشترک و مرکب در دستور کار است و این می‌تواند توان رزم نیروی شرکت‌کننده را بالا ببرد.

دریادار سیاری در ادامه به رزمایش سالیانه مرکب بین ایران، چین و روسیه اشاره و بیان کرد: این رزمایش برای نشان دادن اقتدار و توانمندی برقراری امنیت در شمال اقیانوس هند است و نشان می‌دهد که با همراهی کشور‌های هم‌پیمان‌مان می‌توانیم امنیت را در منطقه به طور کامل برقرار کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: نشست سالیانه وابستگان نظامی خارجی مقیم ایران موجب به‌روز شدن و تبادل اطلاعات شده و پیشرفت‌های نیرو‌های مسلح نیز به وسیله فیلم و نماهنگ به نمایش گذاشته می‌شود. 

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار