رئیس دانشگاه لرستان:

انتخاب کردن و انتخاب شدن، جلوه‌ای از صفات خداوند است

نظری گفت: گزینش با ظرافت و هنرمندی همراه است و یک فعالیت و کار مقدس الهی است زیرا انتخاب کردن و انتخاب شدن، جلوه‌ای از صفات خداوند است.
کد خبر: ۶۴۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ - 14January 2024

انتخاب کردن و انتخاب شدن، جلوه‌ای از صفات خداوند است

 به گزارش دفاع‌پرس از لرستان «علی نظری» رئیس دانشگاه لرستان امروز (سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از گزینش‌گران دانشگاه لرستان در سخنانی اظهار داشت: گزینش یک فعالیت و کار مقدس الهی است زیرا انتخاب کردن و انتخاب شدن، جلوه‌ای از صفات خداوند است.

وی گفت: اینکه یک انسان بتواند در مسیر انتخاب کردن افراد برای خدمت در وزارتخانه، سازمان یا اداره قرار گیرد نعمت خداوند است که به آن انسان، اعطاء شده و به‌همین علت رسالت گزینش یک رسالت سنگین و مهم است.

نظری ادامه داد: هرچقدر عملکرد گزینشگران، قوی‌تر باشد خود به خود، عملکرد دولت‌های جمهوری اسلامی ایران هم قوی‌تر و کارآمدتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: گزینش همراه با ظرافت و هنرمندی است به این صورت که گزینش‌گر از یک سو باید آینده زندگی یک فرد را تحلیل کند و در نظر بگیرد و از سوی دیگر، منافع سازمان و اداره را در به‌کارگیری نیروهای متعهد و متخصص، لحاظ کند.

نظری افزود: همواره باید به این حکم دینی توجه کرد که حرمت اشخاص حفظ شود و از سوی دیگر، تلاش این باشد که نیروهای سالم، متعهد دین‌مدار و متخصص برای سازمان، جذب و تقویت شوند.

وی اظهار داشت: نکته مهم این است که گزینش باید کمک‌کننده و یاریگر سازمان برای اصلاح ناهنجاری‌های درون سازمانی باشد.

«سعید محمدزاده» معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان در این نشست گفت: در گزینش افراد، براساس تعالیم قرآن کریم، این نکته اهمیت دارد که ظاهر و باطن افراد (درون و برون انسان‌ها)، یکسان باشد و این دو متفاوت از همدیگر نباشند.

سعید محمدزاده ادامه داد: قرآن کریم به ما آموخته است که از افرادی که ظاهر و باطن آن‌ها، یکسان نیست دوری کنیم؛ اینجاست که اهمیت توجه به افراد صادق، مشخص می‌شود.

محمدزاده تصریح کرد:‌ یکسان بودن ظاهر و باطن افراد، از ویژگی‌های صالح‌بودن بوده و توجه به این خصوصیات در گزینش افراد، مهم است.

«بهروز دریکوند» مدیر هسته گزینش دانشگاه لرستان و دبیر شورای استانی هم‌اندیشی مدیران گزینش دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این نشست در سخنانی، گزارشی مبتنی بر آمار از فعالیت‌های هسته گزینش این دانشگاه را ارائه کرد.

بهروز دریکوند، با استناد به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در جمع کارگزاران گزینش کشور اظهار  داشت: تقویت گزینش باعث تقویت سلامت اداری می‌شود.

وی بیان کرد:‌ این نکته را باید بگویم که در سطح استان شاید برای اولین بار است که هماهنگی خوبی با محوریت استانداری لرستان و کارکرد شورای هم‌اندیشی مدیران گزینش دستگاه‌های اجرایی استان در بین هسته‌های گزینش ایجاد شده است.

دریکوند  گفت: با استناد به سخنان اخیر ریاست‌ جمهوری در همه سطوح اداری بایستی نقش گزینش افراد، تقویت، تا سلامت و عدالت اداری، تقویت شود.

در این نشست، علاوه بر تجلیل گزینش‌گران دانشگاه لرستان از «سیده سمیه سیف‌السادات» (گزینش‌گر دانشگاه لرستان) که در روزهای گذشته، لوح تقدیر خود را با امضای دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان و دکتر احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان تحت عنوان «گزینش‌گر نمونه» دریافت کرد، تجلیل شد.

در این نشست، کارگزاران گزینش دانشگاه لرستان، هر کدام دیدگاه‌های خود را در راستای راهکارهای تقویت ساز و کارهای گزینش، بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار