شهید قدس/ در نشست خبری با اصحاب رسانه تشریح شد؛

توضیحات معاون سیاسی استاندار کرمان در خصوص مسائل امنیتی و ایمنی گلزار شهدا

«جلالی» در نشست خبری توضیحاتی در خصوص مسائل ایمنی و امنیتی گلزار شهدا کرمان بیان کرد.
کد خبر: ۶۴۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴ - 08January 2024

توضیحات معاون سیاسی استاندار کرمان در خصوص مسائل امنیتی و ایمنی گلزار شهدا

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «رحمان جلالی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن عرض تسلیت حادثه تروریستی و شهادت جمعی از زائرین مزار حاج‌قاسم سلیمانی در خصوص مسائل امنیتی و ایمنی مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی اظهار داشت: پس از پایان سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، اولین جلسه شورای تأمین استان با محوریت آسیب‌شناسی برنامه‌های سومین سالگرد برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: ستاد برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج‌قاسم سلیمانی دارای ۱۶ کمیته بود که دو کمیته به‌صورت اختصاصی در حوزه ایمنی و امنیت فعالیت می‌کردند که البته فعالیت این دو کمیته جدا از هم بود اما با یکدیگر هم‌پوشانی داشتند.

وی بیان کرد: کمیته ایمنی در حوزه مسائل مختلف، از جمله مسائل بهداشت و موضوعات ایمنی موکب‌ها را پیگیری می‌کردند، عنوان کرد: در ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی حدود ۲۶۰ موکب در محدوده گلزار شهدا فعالیت می‌کردند، همچنین پارکینگ برای خودروها، سه برابر شده بود و شرکت‌های مختلف در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی، سامانه‌های خود را راه‌اندازی کرده بودند.

جلالی اظهار کرد: در روز سیزدهم دی‌ماه به موکب‌ها اجازه توزیع غذا داده نشده و توزیع غذا در کنار گنبد جبلیه انجام می‌شد، تا مردم بتوانند در «طریق الشهدا» به‌راحتی رفت و آمد داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: در طول مسیر نیروهای امدادگر هلال احمر حضور داشتند و  همان‌گونه که شاهد بودیم پس از وقوع جنایت تروریستی دو اتوبوس اورژانس در محل حاضر و به کمک مردم و مجروحین آمده بودند و کمتر از یک ساعت شرایط گلزار شهدا به حالت عادی برگشت و این مهم نشان می‌دهد که در حوزه ایمنی تدابیر لازم اندیشیده شده بود.

وی تأکید کرد: در حوزه امنیتی اتاق وضعیت پایش تصویری ایجاد شده بود و هیچ نقطه کوری در گلزار نبود که مجهز به دوربین نباشد؛ همچنین در محدوده رینگ امنیتی ما گلزار شهدا و نقاط مشرف به گلزار در نظر گرفته شده بود.

جلالی تأکید کرد: اقدام تروریستی کرمان، عملیات کور بود و عامل انتحاری هر چه سعی کرده بود از رینگ امنیتی نتوانسته بود، عبور کند و در نهایت خود را قبل از گیت‌ها منفجر می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تأکید بر اینکه هیچ بسته‌ای در گلزار شهدا تعبیه نشده بود، اظهار کرد: پژو پارک شده در تصاویر، ماشین یکی از موکب‌داران بود و عامل انفجار نبود؛ وجود این پژو جلوی برخورد خیلی از ترکش‌ها به مردم را گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه امسال سگ مواد منفجره‌یاب برای اولین بار به کرمان آورده بودیم و منطقه گلزار شهدا رصد می‌شد، گفت: حریم گلزار شهدا کرمان، فنس‌کشی شده بود و اگر عامل انتحاری می‌توانست، از این فنس‌ها از داخل جنگل عبور می‌کرد و خود را به گلزار شهدا می‌رساند اما نتوانسته بود.

شهید سلیمانی، نماد بین‌المللی مبارزه با رژیم صهیونیستی است

جلالی ابراز کرد: تدابیر لازم امنیتی دیده شده بود و دو بار توسط بالگرد تمام کوه‌های مشرف به گلزار شهدا رصد شده بود؛ دو نهاد نظارتی و امنیتی موارد لازم را بررسی کردند و‌ هیچ نکته و قصوری متوجه تدابیر امنیتی نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تأکید کرد: کف پای خانواده‌های شهدا را می‌بوسم، ما به هر خانه‌ای از خانواده شهدا رفتیم گفتند ما پای انقلاب ایستاده‌ایم و خواهیم ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی، نماد بین‌المللی مبارزه با رژیم صهیونیستی است و هر ساله تعداد زائران این شهید بیشتر خواهد شد که باید در سال‌های آینده رینگ امنیتی بیشتر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها