در نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن مطرح شد؛

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی: ورود به حوزه حکمرانی زنان با کسب موافقت امام خامنه‌ای بود

بختیاری گفت: ورود ما به حوزه حکمرانی زنان با پیشنهاد ما به رهبر معظم انقلاب اسلامی و کسب موافقیت معظم‌له بود.
کد خبر: ۶۴۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ - 08January 2024

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی: ورود به حوزه حکمرانی زنان با کسب موافقت امام خامنه‌ای بودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «حسن بختیاری» رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی در نخستین جشنواره تجلیل از حکمرانان زن، اظهار داشت: بنده از ابتدای سکان‌داری مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی اولین هدف‌گذاری که برای خود قرار دادم تغییر و تحول در حوزه دانشجویان بود. تا قبل از تغییر و تحولات ما حتی یک دانشجو هم در حوزه حکمرانی نداشتیم، بر همین اساس گردش‌کاری را تقدیم رهبر معظم انقلاب اسلامی کردم تا اجازه بدهند از بانوان نیز در حوزه حکمرانی بهره ببریم.

بختیاری خاطرنشان کرد: ما از ابتدای این حرکت با مخالفت‌هایی مواجه بودیم، هم اکنون نیز هستیم و در آینده قطعاً مخالفت‌های بیشتری را خواهیم دید. زمانی که این گردش‌کار در حال آماده شدن بود سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح فرمودند؛ استدلال‌ها و آمارهایی را تهیه کنید تا اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی سوالی داشتند بتوانم به خوبی موضوع را برای ایشان تبیین کنیم و ما نیز بر همین اساس استدلال‌ها و آمارهای خود را تهیه و در اختیار ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح قرار دادیم.

وی افزود: بعد از جلسه سرلشکر باقری با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأیید معظم‌له دفتر سرلشکر باقری تماسی با بنده داشتند و گفتند که رهبر معظم انقلاب اسلامی این پیشنهاد را تأیید کردند و فرموده‌اند که بسیار خوب و مفید خواهد بود. ما بلافاصله از این فرصت استفاده کردیم و درست در جایی که به لحاظ زمانی امکان اخذ مجوز از وزارت علوم وجود نداشت با رایزنی که با شخص وزیر محترم علوم داشتیم هفت مجوز دانشجوی دکتری مرد و هفت مجوز دانشجوی دکتری زن را اخذ کردیم.

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز همه این دانشجویان در حال تحصیل هستند و علاوه بر این دوره عالی اعتبارنامه حکمرانی نیز ۱۲۰ دانشجو داریم که از این تعداد ۳۰ نفرشان خانم هستند که بیش از ۶۰ درصدشان مدرک phd دارند.

بختیاری تصریح کرد: ایده برگزاری این جشنواره یک ایده زنانه نبوده است و یک زن هم طراح آن نبوده است، ما وقتی اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی را شنیدیم احساس کردیم که بهترین وقت است تا این جشنواره را برگزار کنیم. گرچه جشنواره ما به لحاظ کمی کوچک است، اما در محتوا اقیانوسی از مطالب وجود دارد. امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم این جشنواره را به نحو شایسته‌تری برگزار کنیم.

رئیس مدرسه حکمرانی شهید بهشتی گفت: ما معتقدیم که استعداد‌های ذاتی در جهان هستی به نحوی تقسیم شده است که هم زنان و هم مردان از آن بهره‌مندند و اینگونه نیست که در حوزه مدیریتی و اجتماعی صرفاً مردان از آن بهره برده باشند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار