در نخستین جشنواره حکمرانان زن مطرح شد؛

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس: موفقیت‌های زنان در دوران دفاع مقدس به درستی تبیین نشده‌ است

مجتهدزاده گفت: موفقیت‌های بی‌نظیری که زنان کشور به خصوص در دوران دفاع مقدس خلق کردند، به خوبی بازگو و تبیین نشده است.
کد خبر: ۶۴۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ - 08January 2024

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس: موفقیت‌های زنان در دوران دفاع مقدس به درستی تبیین نشده‌ استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس امروز (دوشنبه) در نخستین جشنواره «تجلیل از حکمرانان زن» که در مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: قبل از هر چیزی از اقدامات شایسته سرکار خانم اصلانی تشکر می‌کنم، زیرا ابتکارات بسیار خوبی در حوزه حکمرانی زنان داشتند. همانطور که می‌دانید انقلاب اسلامی یک مدل جدیدی از حکمرانی را به جهان ارائه کرد که نقش زنان در آن بسیار مهم است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهید سلیمانی می‌فرمایند او یک مکتب و سبک زندگی است، چگونه می‌شود یک فرد نظامی که در محیط نظامی کار می‌کند با تمام اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار کند، این نوع مدیریت شهید سلیمانی به واقع یک نوع جدید از حکمرانی است؛ که ما باید آن را به جهان معرفی کنیم.

مجتهدزاده گفت: ما در حوزه زنان باید چگونگی حکمرانی زنان و مدیریت زنان را بررسی کنیم. تا عقب‌ماندگی‌های این حوزه را بتوانیم جبران کنیم.

ما موفقیت‌های بی نظیری که در حوزه زنان به خصوص در دوران دفاع مقدس داشتیم را به خوبی بازگو نکرده ایم در حالی که بهترین مدل‌ها از آن قابل احصا می‌باشد. طبق فرمایش مقام معظم رهبری دامت برکاته می‌توان محجبه و عفیف بود و در عین حال در متن و مرکز بود. مدل حکمرانی زنان باید مبتنی بر چنین نگاه بلندی باشد و سه بعد هویت فردی خانوادگی و اجتماعی زن مسلمان ایرانی را در بر گیرد.

مجتهدزاده تصریح کرد: مدرسه حکمرانی یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که انجام می‌دهد شناسایی شایستگی و توانمندی‌های زنان در حوزه حکمرانی و معرفی آنان به جامعه است، ما انقلاب کردیم برای اینکه تمدن نوین اسلامی را به وجود بیاوریم، بنابراین باید زمینه سازی لازم را برای این حوزه ایجاد کنیم به طور مثال در حوزه قوانین مربوط به زنان باید بازنگری جدی داشته باشیم.

وی گفت: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری زحمات زیادی برای اعتلای جایگاه زنان و خانواده متحمل شده است که باید به صورت عمیق مورد بررسی قرار گیرد و مبنای درستی برای اقدامات بعدی به شمار آید.

انتهای پیام/ ۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار