معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

برگزاری کنگره ملی شهدای استان یک رویداد ارزشمند فاخر است

هاشمی مهر گفت: کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد یک رویداد ارزشمند فاخر و فرهنگی است که باید با تمام توان به خوبی برگزار شود.
کد خبر: ۶۴۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶ - 27December 2023

برگزاری کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد یک رویداد ارزشمند فاخر و فرهنگی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست ستاد دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه وبویراحمد امروز (چهارشنبه) با حضور «سید جواد هاشمی مهر» معاون سیاسی امنیتی استانداری، «علی محمد روستا» معاون عمرانی استانداری، سرتیپ دوم پاسدار «مصطفی مثنوی» جانشین سپاه فتح استان، مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران ، شهرداران و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

«سید جواد هاشمی مهر» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «برگزاری کنگره‌ها باید پیام شهدا را به دل‌ها را برساند»، اظهار داشت: هدف ما بستر سازی است که یاد و خاطره شهدا در دل‌ها نگه داشته شود و یک رویداد مهم و اثرگذار برای نسل آینده ماندگار شود.

هاشمی مهر افزود: کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد یک رویداد ارزشمند فاخر و فرهنگی است که باید با تمام توان به خوبی برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اولین کنگره ملی شهدا   کهگیلویه و بویراحمد در سال 95  گفت: نقاط ضعف و قوت  شناسایی شود تا در جهت برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان شاهد یک رویداد بزرگ و تأثیر گذار فرهنگی باشیم.

وی از استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تمامی برنامه‌ها و استفاده از رشته‌های هنری که اثرگذار‌ترین ابزار فرهنگی است، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

«علی محمد روستا» معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه کمیته عمرانی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان را تامین خواهد کرد، تصریح کرد: برای تامین زیرساخت‌های اجلاسیه شهدا از جمله نصب المان شهدا، فضاسازی شهری و ... اعلام آمادگی داریم.

وی گفت: در جهت برگزاری کنگره ملی شهدای استان جدول زمانبندی برای برنامه‌های عملیاتی تدوین شود.

«رضا پارسیان نژاد» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد از فیلم سینمایی بلند دانشجوی شهید هدایت‌الله طیب خبر داد و ابراز داشت: سپاه فتح استان و اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان در این خصوص پای کار هستند و بخشی از هزینه این فیلم سینمایی نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در کمیته جمع آوری آثار و اسناد شهدا قریب به ۷۵ درصد اسناد مکتوب شهدای دفاع مقدس، جانبازان و شهدای امنیت شامل وصیت نامه‌ها و... جمع آوری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار مصاحبه شفاهی از جانبازان بالای ۲۵ درصد، رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدا انجام شده است، تصریح کرد: در سال جاری ۶۰۰ مصاحبه پیش بینی شده که ۵۰ درصد از این تعداد انجام و ما بقی تا پایان سال انجام می‌شود

«امین درخشان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با خلق ایده‌های هنری در راستای سیره شهدا بیش از ۲هزار و ۵۰۰ برنامه پیش بینی شده است که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هنری، رسانه‌ای و فرهنگی باید در راستای دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود، عنوان کرد: تولید محتوا در خصوص رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، تهیه فیلم، نماهنگ، سرود و... در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه‌هایی است که برای این رویداد فرهنگی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار