دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ضربه سنگین «طوفان‌الاقصی» به حیثیت رژیم صهیونیستی

انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» که با رعایت اصل غافلگیری رژیم صهیونیستی توسط گروه حماس انجام شد ضربه‌ای بسیار سخت و سنگین را به حیثیت و اعتبار این رژیم اشغالگر و نامشروع زده است.
کد خبر: ۶۳۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 14December 2023

ضربه سنگین «طوفان‌الاقصی» به حیثیت رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سرانجام بعد از سال‌ها ظلم و ستم و همینطور کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست و همچنین اهانت و هتک حرمت اماکن و مقدسات مسلمانان این سرزمین، شاهد انجام غافلگیرکننده عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه «حماس» علیه رژیم صهیونیستی بودیم. عملیاتی که در نوع خود بی‌نظیر بود و مبارزان حماس با رعایت و درنظر گرفتن اصل غافلگیری و رعایت اصول حفاطت اطلاعات عملیاتی ترکیبی از زمین، هوا و دریا علیه مناطق مرزی سرزمین فلسطین اشغالی انجام دادند و شماری بسیاری از آن‌ها را به هلاکت رساند و تعدادی زیادی را هم اسیر کردند.

اما سران و مقامات رژیم صهیونیستی و همچنین فرماندهان نظامی ارتش آن که به معنای واقعی کلمه از انجام موفق و دقیق عملیات «طوفان‌الاقصی» غافلگیر شده بودند از همان روز‌های نخست حملات هوایی نابرابری را با هواپیما‌های جنگنده خود به غزه آغاز کردند و با بمباران گسترده و بی‌امان این باریکه ضمن اینکه بخش قابل توجهی از اماکن، ساختمان‌ها و زیرساخت‌های این شهر را تخریب کرده و از بین بردند، تا امروز بیش از ۱۸ هزار نفر از مرد غزه را به خاک و خون کشیده و به شهادت رساند.

البته آغاز و اعلام جنگ رژیم صهیونیستی به مردم غیرنظامی و مظلوم غزه موجب شد تا در کنار اینکه عزم مبارزان فلسطینی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین برای مبارزه و مقاومت در برابر ماشین جنگی و متجاوز صهیونیستی جزم شود، سایر گروه‌های مقاومت منطقه به تدریج و آهسته وارد میدان نبرد با ارتش رژیم صهیونیستی شوند. همین امر هم موجب شد تا امروز شاهد باشیم که این رژیم اشغالگر در چندین جبهه با گروه‌های مقاومت فلسطینی، لبنانی، عراقی و یمنی در نبرد باشد.

موضوع مهم در این میان سریال دنباله‌دار شکست‌ها و ناکامی‌های ارتش رژیم صهیونیستی در برابر گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی و همینطور سایر گروه‌های مقاومت منطقه است. بر همین اساس هم شاهد بوده و هستیم که رژیم صهیونیستی که جنگ خود علیه غزه را با هدف از بین بردن حماس و کشتن تمامی فرماندهان آن آغاز کرده بود با گذشت شصت و نه روز از آغاز این جنگ به غیر از قتل عام و کشتار مردم غیرنظامی و بی‌گناه غزه هیج دستاورد قابل توجه دیگری را به دست نیاورده است.

از طرف دیگر با طولانی شدن جنگ غزه و افزایش تعداد شهدای این باریکه توسط ارتش رژیم صهیونیستی شاهد هستیم که افکار عمومی مردم منطقه و جهان به صورت کامل و به شکل بی‌سابقه‌ای علیه این رژیم اشغالگر و نامشروع بسیج شده است. همین امر هم موجب شده تا سران و مقامات رژیم صهیونیستی تحت فشار بسیار فراوان مردم کشور‌های منطقه و جهان قرار داشته باشند.

اما این پایان ماجرای جنگ غزه نیست و از همان روز‌های نخست این جنگ شاهد بودیم که گروه مقاومت حزب‌الله لبنان با استقرار نیرو‌های ویژه خود در نوار مرزی با سرزمین‌های فلسطین اشغالی عملا سه لشکر این رژیم را به خود مشغول کرد و از این مسیر تا حد زیادی فشار ارتش صهیونیستی را از روی مردم غزه و گروه‌های مقاومت فلسطینی را برداشت.

در هر صورت تحولات روز‌های اخیر جنگ غزه به سرعت در حال رشد در ابعاد مختلف بوده و هست بر همین اساس هم شاهد هستیم که یمن و نیرو‌های انصارلله این کشور جبهه سومی هم پیش روی رژیم صهیونیستی باز کردند و در روز‌های اخیر نیرو‌های مقاومت این کشور با حملات پهپادی و موشکی خود شهر و بندر «ایلات» و همچنین کشتی‌سهای تجاری و باری متعلق به این رژیم اشغالگر و نامشروع را مورد هدف و حمله قرار می‌دهند.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که با گذشت شصت و نه روز از انجام موفقیت آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان‌الاقصی» و جنگ، رژیم صهیونیستی نه تنها کوچکترین پیروزی و دستاوردی به دست نیاورده است بلکه در میدان نبرد در غزه ضربات سخت و دردناک فراوانی از گروه حماس و مبارزان فلسطینی دریافت کرده است و در یک کلام می‌توان گفت که دو ماه جنگ غزه چیزی جز شکست و ناکامی برای رژیم صهیونیستی به ارمغان نداشته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها