امیرعبداللهیان:

سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان به وظایف خود به ویژه در قبال ۵ میلیون افغانستانی ساکن ایران توجه کنند

وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان به وظایف خود در قبال پناهندگان و به ویژه در قبال ۵ میلیون افغانستانی ساکن ایران توجه کند.
کد خبر: ۶۳۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸ - 13December 2023

سازمان ملل و کمیساریای عالی پناهندگان به وظایف خود به ویژه در قبال ۵ میلیون افغانستانی ساکن ایران توجه کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر امروز (چهارشنبه) پس از سخنرانی در دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان در ژنو و در جمع خبرنگاران گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با داشتن ظرفیت و سابقه میزبانی از بیش از ۵ میلیون آواره افغانستانی، مقام اول در جهان را داراست.

وی با اشاره به سخنرانی‌اش در این نشست، اظهار داشت: تلاش کردیم وضعیت جهانی در قبال رسیدگی به پناهندگان و همچنین موج جدید آوارگان در غزه در نتیجه نسل کشی رژیم صهیونیستی و توسل آمریکا و رژیم اسرائیل به جنگ به راه انداخته شده در غزه را تشریح کنیم.

به گفته وزیر خارجه آثار و تبعات این نسل کشی و جنایات جنگی برای سال‌ها بر منطقه و جامعه جهانی تحمیل خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین ابراز امیدواری کرد که این جلسات نتایج عملی به همراه داشته باشد و به ابراز مواضع صرف بسنده نشود و کمیساریای عالی پناهندگان به وظایف خود به ویژه در قبال ۵ میلیون افغانستانی ساکن ایران توجه کند.

دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان از روز چهارشنبه ۲۲ آذر تا جمعه ۲۴ آذر با مشارکت کشور‌های عضو به میزبانی دولت سوئیس و کمیساریای عالی پناهندگان برگزار می‌شود. در سال ۲۰۱۸ بعد از چند سال مذاکرات پیمان جهانی پناهندگان تهیه و تدوین و در قطعنامه به تصویب سازمان ملل رسید. براساس این سند قرار شد هر ۴ سال یک بار نشستی در این سطح برگزار و مباحث پناهندگان را بررسی کند. نخستین نشست در سال ۲۰۱۹ در ژنو برگزار و ایران مشارکت فعال داشت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار