در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی: میدان شهدای تبریز میزبان ۵ شهید گمنام خواهد بود

دریادار عباسی گفت: با تشییع این پنج شهید گمنام، تعداد شهدای گمنام مدفون در آذربایجان شرقی به ۲۱۶ شهید می‌رسد و ۷۵ یادمان نیز برای شهدای گمنام در استان ساخته شده است.
کد خبر: ۶۳۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ - 13December 2023

میدان شهدا تبریز میزبان ۵ شهید گمنام

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهدای گمنام از ۱۶ آذر که با استقبال گرم اقشار مختلف مردم وارد تبریز شدند، تا روز تشییع میهمان مردم در یادواره و مراسم‌های مختلف است.

امیر دریادار دوم عباسی با اعلام این خبر که پیکر یکی از شهدای گمنام در مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک تبریز خاک‌سپاری می‌شود؛ این شهید عزیز ۲۱ ساله است و در عملیات والفجر هشت در منطقه بوارین به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

وی با اشاره به حضور و برکت شهدای گمنام در شهر اظهار داشت: شهدا بدون ادعا آن روز رفتند و امروز عزیز مردم هستند و حتی مراسم‌های آن‌ها با نذورات خود مردم برگزار می‌شود و چنان با این شهدا مردم انس دارند که از جاهای مختلف بی آنکه در خصوص نام و نشان شهید اطلاع داشته باشند، آمده و سنگ تمام می‌گذارند.

دریادار عباسی به اشاره به شرایط واگذاری شهدای گمنام، بیان داشت: باید برای تحویل پیکر شهید برای تدفین، ابتدا محل دفن آن باید دارای سند باشد و پس از آن یادمانی برای شهدا ساخته شود تا بتوان شهیدی را به آن اختصاص داد. اگر یادمان‌ها آماده نباشند، شهبد واگذار نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری شهدا به مزارستان‌ها و اماکنی که در آن‌ها شهید دفن شده، ممنوع است، گفت: با تشییع پنج شهید گمنام در استان آذربایجان شرقی تعداد شهدای گمنام مدفون در این استان به ۲۱۶ شهید می‌رسد و ۷۵ یادمان نیز برای شهدای گمنام در استان ساخته شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها