در آیین رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس؛

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص): سینه تمام بی‌سیمچی‌های دفاع مقدس مملو از اسرار جنگ است

سردار «شادمانی» با بیان اینکه امروز سینه تمام بی‌سیمچی‌های دفاع مقدس مملو از اسرار جنگ است، گفت: بی‌سیمچی‌ها به‌دنبال فرماندهان خود نظیر احمد متوسلیان، محمد ابراهیم همت، علی صیاد شیرازی و... می‌دویدند و تمام رفتار آن‌ها را در اوج بحران، در ذهن خود ضبط کرده‌اند.
کد خبر: ۶۳۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ - 12December 2023

هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص): سینه تمام بی‌سیم‌چی‌های دفاع مقدس مملو از اسرار جنگ استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «علی شادمانی» معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در آیین رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت سردار «حسین باقری» مسئول مخابرات قرارگاه‌های حمزه و نجف در سال‌های دفاع مقدس با عنوان «مخابرات غرب و شمال غرب» که امروز (سه‌شنبه) در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه برگزار شد، اقداماتی که در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه صورت می‌گیرد را «جهاد تبیین» عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کشور ما نقطه عطف تاریخی بود؛ بنابراین اگر در جهاد تبیین به این دو حادثه بپردازیم، حق مطلب را ادا کردیم.

سردار شادمانی در تشریح فعالیت‌های مخابرات و ارتباطات در دوران دفاع مقدس و پس از این دوران، کار بی‌سیمچی‌ها و رزمندگان مخابرات در دوران دفاع مقدس، مملو از اسرار دانست و بیان کرد: زمانی که غائله کردستان آغاز شد، واحد‌های مختلف سپاه در تمام جغرافیای غرب و شمال غرب کشور تشکیل و تجهیز شد و همگی دارای امکانات ارتباطی بودند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه امروز سینه تمام بی‌سیمچی‌های دفاع مقدس مملو از اسرار جنگ است، گفت: بی‌سیمچی‌ها به‌دنبال فرماندهان خود نظیر احمد متوسلیان، محمد ابراهیم همت، علی صیاد شیرازی و... می‌دویدند و تمام رفتار آن‌ها را در اوج بحران، در ذهن خود ضبط کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بی‌سیمچی‌ها اسلحه نداشتند؛ درحالی که یک رزمنده با اسلحه‌اش شناخته می‌شود، به شرایط سخت بی‌سیمچی‌ها در جبهه‌های غرب اشاره کرد و بیان داشت: بی‌سیمچی‌ها درحالی که بی‌سیم روی کول آن‌ها بود، باید به‌دنبال احمد متوسلیان، محمد بروجردی، ناصر کاظمی و... می‌دویدند واحد را به گوش نگه داشته و پیام این فرماندهان را منتقل می‌کردند؛ بنابراین نقش بی‌سیمچی‌ها در دفاع مقدس، نقشی بسیار تعیین‌کننده بود.

سردار شادمانی تأکید کرد: همه رزمندگان اعم از رزمندگان تخریبچی، بهداری رزمی، مهندسی رزمی و... در دفاع مقدس حماسه آفریدند؛ اما اگر جداگانه نقش رزمندگان هرکدام از این واحدها را بررسی کنیم، فرصت برجسته کردن نقش آن‌ها میسر است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار