الجزیره بررسی کرد؛

درخواست پناهندگی در پرتغال/ صهیونیست‌های فراری به اروپا می‌روند

الجزیره در گزارشی فرار صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی و تلاش آنان برای دریافت پناهندگی از کشور‌های مختلف جهان به ویژه کشور‌های اروپایی را مورد بررسی قرار داد.
کد خبر: ۶۳۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵ - 12December 2023

صهیونیست‌های فراری به اروپا می‌روند/ درخواست پناهندگی در پرتغالبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، الجزیره در گزارشی به شرح ذیل به بررسی فرار صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی و اقدام آنان جهت دریافت پناهندگی از کشور‌های مختلف جهان پرداخت.

با ورود جنگ غزه به ماه سوم، صهیونیست‌ها به دنبال دریافت پناهندگی از کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های اروپایی هستند. آن‌ها به خرید ملک در کشور‌های اروپایی روی آورده‌اند. بر اساس آمار‌های اعلامی از سوی اداره مهاجرت و اقامت رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا پایان نوامبر گذشته نزدیک به ۳۷۰ هزار صهیونیست اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند.

روزنامه عبری زبان تایم اسرائیل در گزارشی اذعان کرد که اگر تعداد صهیونیست‌هایی را که پس از جنگ وارد اراضی اشغالی شده‌اند از تعداد کسانی که از اراضی اشغالی خارج شده‌اند و تاکنون بازنگشته‌اند کسر کنیم روشن می‌شود که نیم میلیون صهیونیست از فلسطین اشغالی خارج شده‌اند و در واقع مهاجرت معکوس رخ داده است.

روزنامه عبری زبان مارکر در گفت وگو با یکی از صهیونیست‌های ۳۴ ساله به نام جولی نوشت که وی چند روز پیش به دلیل جنگ علیه غزه از عسقلان به پرتغال گریخته و دیگر قصد بازگشت به اراضی اشغالی را ندارد.

جولی گفت: سال ۱۹۹۵ به همراه پدرم از فرانسه به عسقلان مهاجرت کردیم؛ منطقه‌ای که همچنان در تیررس موشک‌های غزه است. من بار‌ها از عسقلان گریخته‌ام و به آن بازگشته‌ام.

شلومیت لین نگارنده گزارش روزنامه مارکر تاکید کرد: اسراییلی‌هایی که در اکتبر گذشته گریختند، در عمل بررسی امکان خرید ملک در یونان، قبرس و پرتغال را نه تنها برای سرمایه‌گذاری بلکه برای زندگی و اقامت آغاز کرده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه مارکر، صهیونیست‌های زیادی اراضی اشغالی را به صورت بلندمدت و کوتاه‌مدت ترک کرده‌اند و با گزینه‌های اجاره‌نشینی روبرو هستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که در نتیجه جنگ، تعداد زیادی از صهیونیست‌ها درخواست پناهندگی در پرتغال را ارائه داده‌اند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار