دومین جشنواره لامِردون برگزار شد

دومین جشنواره بومی، محلی لامِردون به منظور به منظور ارائه فرهنگ ها، آداب و رسوم مردمان ایراهستان در لامرد با استقبال چشمگیر مردمی برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۲۲۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ - 21November 2023

دومین جشنواره لامِردون برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «سعیده صداقت» دبیر دومین جشنواره لامِردون با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بومی محلی لامردون و استقبال چشمگیر مردم اظهار داشت: در دومین جشنواره لامردون، جغرافیای بومی، فرهنگی و آداب و رسوم حوزه ایراهستان، کرانه و پس کرانه های خلیج فارس شامل فارس، هرمزگان و بوشهر گسترش دادیم که در این روند تلاش شد تا با نگرشی عمیق تر و بهرمندی از اساتید مجرب در سر فصل های آداب و رسوم، گویش ها، بازی های محلی، لباس ها و پوشش های جنوبی، موسیقی بیخه جات و حوزه ایراهستان استفاده شوه و آثار نگارش شده و یا در حال نگارش نویسندگان و پژوهشگران بومی را بازگویی کنیم.

صداقت بیان کرد: در دومین جشنواره لامردون، به کسب و کارهای حوزه صنایع دستی، هنرهای تجسمی، آثار نمایشی و تولیدات موسیقیایی با رویکرد بومی محلی توجه ویژه ای گردید.

وی بیان داشت: معرفی و ارائه غذاهای حوزه بیخه جات و ایراهستان، رسوم مربوط به کودکان، گویش محلی و مراسم سنتی، موزه ها و گردشگری، مدیریت محیط زیست از دیگر موارد مورد توجه در لامردون دوم بود.

این مسئول به تشکیل کمیته های مختلف و تقسیم  کارها در ساختار تخصصی این جشنواره اشاره کرد و گفت: برای برپایی این جشنواره از چندین ماه با برپایی جلسات مختلف و مدون توانستیم این مهم را به مرحله اجرا دراوریم.

دبیر دومین جشنواره لامِردون از استقبال بی نظیر متقاضیان برای حضور در این جشنواره خبرداد و گفت: با اعلام فراخوان برگزاری جشنواره و واگذاری غرفه های آن به علاقه‌مندان، به صورت چشمگیری از مناطق برون شهرستانی و بخصوص حوزه ایراهستان متقاضی حضور در این نمایشگاه شدند.

وی افزود: خوشبختانه توانستیم بیش از ۵۰ غرفه مجزا با رویکردهای مختلف، تحت نظارت هنرمندان و با هدف حمایت از کسب و کارهای بومی را فعال نماییم.

صداقت گفت: بازی های  بومی محلی، اجرای مسابقات آشپزی، میزگرد های شبانه نویسندگان تاریخِ بیخه جات، موسیقی های محلی، شعرها و گویش محلی، آیین و مراسمات سنتی بومی، عرضه صنایع دستی، موزه مردم شناسی منطقه، محیط زیست و معرفی حیات وحش و نباتات بومی، مسابقات کودکان، فروش صنایع دستی و موادغذایی سنتی، تجلیل از غرفه داران و همیاران برتر برگزاری نمایشگاه و... از برنامه های مختلف این جشنواره بود.

دبیر دومین جشنواره لامِردون متذکر شد: این جشنواره در روز جمعه ۲۶ آبانماه با حضور هنرمندان و مسوولین محلی افتتاح شد که اجرای این مراسم فرهنگی به مدت سه روز با استقبال خوب شهروندان از اقصی نقاط منطقه ادامه داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار