نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی:

تقویت اندیشه قرآنی در جوانان، زمینه‌ساز حفظ غیرت دینی مردم است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: دشمن خیلی هزینه کرد تا با جنگ ترکیبی میان مردم و نظام افتراق ایجاد کند. در این شرایط، سرمایه‌گذاری بر تقویت اندیشه‌های قرآنی در میان مردم و جوانان، کلید حفظ غیرت دینی و باورمندی مردم است.
کد خبر: ۶۳۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶ - 13November 2023

تقویت اندیشه قرآنی در جوانان، زمینه‌ساز حفظ غیرت دینی مردم استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» در دیدار با شورای سیاست‎گذاری کنگره ملی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای که امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی در امور کلی و جزئی جامعه اظهار داشت: تمسک به قرآن کریم، کلید گشایش همه مشکلات از زمان نزول کلام‌الله تا قیامت است. اینجاست که می‌گوییم استشهادات قرآنی در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌تواند سرمشق همه باشد؛ آنجا که عمده سخنرانان تلاش می‌کنند در مطلع یا بخش محوری سخنان خود به یک آیه قرآن کریم استناد کنند تا غنای کلامشان را بالا ببرند درحالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در میانه سخن، گاهی به‌صورت عینی به سراغ یک آیه خاص در قرآن کریم می‌روند و نگرش خود را به‌گونه‌ای تحلیل می‌کنند که انسان می‌تواند زاویه دید تازه‌ای به آن آیه پیدا کند.

وی افزود: این مسئله نه‌فقط بر عناصر متدین جامعه بلکه بر آحاد مردم و مسئولان وظیفه است که به قرآن کریم استعانت کنند و در همه شئون، وابستگی به مفاهیم بلند کلام‌الله مجید داشته باشند. براساس همین که تقویت ارتباط مردم با قرآن یک ضرورت است، باید رویداد‌های قرآنی با غنا و توجه بیشتری برگزار شوند و تعالیم آسمانی آن در امور روزانه جریان پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دشمن خیلی هزینه کرد تا این نظام و ملت را با روش‌های سخت نظامی و تحریم‌های سنگین اقتصادی به زانو دربیاورد. وقتی نتوانست، به سراغ راهکار‌های فرهنگی رفت و جنگ ترکیبی همه‌جانبه‌ای که امروزه در جریان است، دل و ذهن جوانان ما را هدف گرفته تا میان مردم و نظام افتراق ایجاد کند. در این شرایط، سرمایه‌گذاری بر تقویت اندیشه‌های قرآنی در میان مردم و جوانان، کلید حفظ غیرت دینی و باورمندی مردم است که باید به آن توجه داشت.

ارسال ۲۶۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره

حجت‌الاسلام «محمدرضا صالح» رئیس جامعة‎المصطفی العالمیه مشهد مقدس نیز در ابتدای این دیدار به تشریح جزئیات برگزاری این رویداد پژوهشی پرداخت و گفت: تاکنون ۱۴۷ موسسه علمی پژوهشی برای مشارکت در برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین تا این لحظه بیش از دو هزار و ۶۰۰ مقاله از ایران و کشور‌های منطقه به دبیرخانه ارسال شده که از این میان، هزار و ۶۰۰ مقاله حائز شرایط علمی لازم برای شرکت در جشنواره شده‌اند و این درحالی است که حدود ۲۰۰ مقاله فقط از خراسان رضوی ارسال شده است.

وی بیان داشت: تا به امروز، ۵۰ نشریه مختلف برای انعکاس مقالات کنگره داوطلب شده‌اند. همچنین برای برگزاری شایسته این رویداد نیز ۱۱۸ پیش‌نشست، ۶۷ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی پژوهشی تحقیقی برپا شده و بنابر درخواست مراکز استان‌ها، به جای برگزاری یک رویداد افتتاحیه و یک اختتامیه در تهران یا قم، بخش‌های مختلف جشنواره در استان‌های مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت فعالیت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار