استاد پیشکسوت درس آشنایی با معارف دفاع مقدس:

باور به تداوم دفاع؛ ره‌آورد ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها/ جنبه تربیتی در درس دفاع مقدس برجسته است

سردار زهدی گفت: دانشجو باید به این مهم که دفاع مقدس استمرار دارد و مبارزه با داعش و رژیم صهیونیستی تداوم دفاع مقدس است، باور و ایمان پیدا کند که تحقق این مهم رسالت اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۶۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶ - 10May 2024

باور به تداوم دفاع؛ ره‌آورد ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها/ جنبه تربیتی در درس دفاع مقدس برجسته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار «یعقوب زهدی» استاد پیشکسوت درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت در آیین اختتاحیه دومین دوره توانمندسازی اساتید این درس که امروز (جمعه) در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه اصلی گنجاندن درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دروس دانشگاهی این بود که انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سرپلی در مراکز آموزش عالی داشته باشد تا بتواند فرهنگ غنی خود را به جوانان دانشجوی کشورمان منتقل کند.

وی افزود: ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت از مصادیق جهاد تبیین است؛ بر همین اساس اساتید این درس باید نسبت به ارائه هرچه بهتر آن اهتمام داشته باشند.

استاد پیشکسوت درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت تصریح کرد: اگرچه دفاع مقدس مقطعی پرافتخار از تاریخ ایران اسلامی است اما ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت با هدف بیان قطعه‌ای از تاریخ نیست.

سردار زهدی ادامه داد: ارائه این درس به منظور ادارک‌سازی است تا دانشجو بتواند تصویر روشنی از حماسه دفاع مقدس در ذهن خود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس استادمحور است؛ بر همین اساس استاد این درس باید تندیس این حماسه پرافتخار باشد تا بتواند در مطالبی که ارائه می‌کند اثرگذاری لازم را که تحول درونی دانشجو را به همراه دارد، داشته باشد تا دانشجو با دیدن استاد، این حماسه در ذهن او تجلی پیدا کند.

سردار زهدی تأکید کرد: دفاع مقدس اخلاق‌محور بود؛ بر همین اساس رفتار و عملکرد استاد درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس باید مبتنی بر ارزش‌ها و مبانی دفاع مقدس که برگرفته از آموزه‌های دینی بود، باشد که اگر اینگونه شد این درس اثر تربیتی خود را خواهد داشت.

استاد پیشکسوت درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه دفاع مقدس صرفا نظامی نبود و ابعاد مختلفی را به‌همراه داشت، خاطرنشان کرد: دانشجو باید به این درک برسد که تأسی به ابعاد مختلف دفاع مقدس می‌تواند در امور مختلف برای او راهگشا باشد؛ بر همین اساس باید استاد درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس به‌گونه‌ای این درس را ارائه کند که برای امروز دانشجو کاربرد داشته باشد.

سردار زهدی بیان داشت: در ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس باید حرمت و شانیت این حماسه حفظ شود چراکه این درس ۸۰ درصد جنبه تربیتی و ۲۰ درصد جنبه آموزشی دارد.

وی افزود: دانشجو باید به این مهم که دفاع مقدس استمرار دارد و مبارزه با داعش و رژیم صهیونیستی تداوم دفاع مقدس است، باور و ایمان پیدا کند که تحقق این مهم رسالت اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس است.

استاد پیشکسوت درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت در پایان یادآور شد: اساتید این درس برای برقراری ارتباط با دانشجو، در خصوص تحولات روز منطقه و جهان و ارتباط این تحولات با دفاع مقدس سخن بگویند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار