یادداشت/ فاطمه علی‌پور

پیروزی در خط مقدم

شهید طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران در زیر موشک باران گسترده شهر‌های ایران در دوران جنگ تحمیلی به ما آموخته بود که غیورانه برای سربلندی ایران بجنگیم و به توان خود باور داشته باشیم که این رمز پیروزی است.
کد خبر: ۶۲۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ - 12November 2023

پیروزی در خط مقدمگروه استان‌ها دفاع‌پرس - فاطمه علی‌پور؛ ملی پوشان نوجوان ایران دیشب مرعوب نام و آوازه حریف نشدند تا به ما گوشزد کنند که هرگاه مانند آن شبی که کریستین رونالدو به همراه تیم فوتبال النصر عربستان در ورزشگاه آزادی حضور داشت مرعوب عظمت نام حریف شویم و به توان خود ایمان نداشته باشیم، مغلوب خواهیم شد.

نوجوانان فوتبال ایران دیشب علاوه بر اینکه در برابر قهرمان جهان شگفتی ساز شدند درس بزرگی به ما آموختند که پیش از آن شهید حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران که امروز سالگرد شهادتش است، در زیر موشک باران گسترده شهر‌های ایران در دوران جنگ تحمیلی به ما آموخته بود و آن چیزی نبود جز باور به توان خود و خودباوری در پرتو ایمان به خدا.

شهید طهرانی‌مقدم در روز‌های که کشور زیر شدید‌ترین موشک باران‌های دشمن گرفتار بود و شرق و غرب عالم از ارسال ساده‌ترین سلاح‌ها به ایران خودداری می‌کرد، اقدام به پایه گذاری صنایع موشکی ایران کرد، صنایعی که چه بسا هیچ فردی در آن زمان شاید حسابی روی آن باز نمی‌کرد، اما امروز یکی از مولفه‌های قدرت نظامی ایران است و از بستر‌های اصلی قدرت بازدارندگی کشور به حساب می‌آید.

برای درک عظمت کار شهید حسن طهرانی‌مقدم کافی است راهی که او آغاز کرد را با یک نمونه کوچک از تاریخ معاصر کشور مقایسه کنیم؛ به عنوان نمونه در بحبوحه جنگ‌های ایران و روسیه دولت قاجار طی قرار داد «فین کنشتاین»، متوسل به کسب حمایت از فرانسوی‌ها شد و دل به قدرت ناپلئون بست، اما بناپارت خیلی زود با الکساندر اول تزار روسیه طی قراردادی تحت عنوان «تیلسیت» صلح کرد و و از ادامه حمایت از ایران دست کشید و نتیجه این کار به جدا شدن بخش‌های گسترده‌ای از منطقه قفقاز از ایران منجر شد.

دولتمردان قاجاری، اما پس از قطع همکاری فرانسوی‌ها باز هم از توان مردم بهره نگرفتند و متوسل به انگلیسی‌ها شدند، اما انگلیسی‌ها هم طی رایزنی‌های پشت پرده با روس‌ها شرایط تحمیل عهدنامه‌های ننگینی را به ملت بزرگ ایران تحمیل کردند.

در مقایسه با آنچه گفته شد درست در شرایطی که در دفاع مقدس، حتی کارشناسان لیبیایی نیز در میانه راه از همکاری جهت عملیاتی کردن معدود موشک‌های خریداری شده از قذافی خودداری کردند و حتی با دستکاری آن‌ها امکان عملیاتی شدن آن‌ها نیز مختل شد، شهید طهرانی‌مقدم و تیم همراهش به توان خود در پناه توکل بر خدا تکیه کردند و مرعوب قدرت تسلیحات شرقی و غربی بعثی نشدند بلکه به صورت شبانه روزی آن قدر چند هزار قطعه درون موشک را باز و بسته کردند تا از فرایند کار آن‌ها آگاه شدند و نه تنها جواب قاطعی به موشک پراکنی‌های صدام جنایتکار دادند که بسترساز قدرت بازدارندگی کشور شدند.

در این میان، اما نوجوانان ایرانی مقارن با سالگرد شهادت ‌طهرانی‌مقدم در خط مقدم بازی کردند، آن‌ها دیشب مانند سلبریتی‌ها و چهره‌های فوتبالی بزک کرده نگران آسیب دیدن ساق پاهایشان نبودند، آن‌ها دیشب مرعوب نام حریف نشدند، آن‌ها دیشب غیورانه برای سربلندی ایران زمین و خوشحالی مردم جنگیدند و به توان خودشان باور داشتند و این رمز پیروزی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار