امام جمعه بهاباد:

گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ضرورت رشد و تعالی جامعه امروز است

حجت‌الاسلام «ابراهیمی بشکانی» با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ کتابخوانی، ضرورت رشد جامعه است، گفت: اگر کتابخوانی در خانه و مدرسه به درستی و پرشور ترویج شود، نیازهای بنیادی کودکان را برآورده می‌کند.
کد خبر: ۶۲۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ - 10November 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «علی اکبر ابراهیمی بشکانی» امام جمعه بهاباد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به اهمیت مطالعه کتاب و کتابخوانی در جامعه اظهار داشت: گسترش و تعمیم فرهنگ کتابخوانی ضرورت اجتماعی است.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در جامعه نهادینه و برای آن اهتمام جدی صورت گیرد، افزود: باید کتاب خواندن را در خانواده ترویج کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید طهرانی مقدم افزود: روز ۲۱ آبان ماه، سالروز شهادت شهدای جهاد خودکفایی است که پرچمدار این قافله شهیدان، سردار مخلص اسلام، حاج حسن طهرانی مقدم بود. این سردار دانشمند و متقی که همچنان مجهول القدر است؛ پدر اقتدار موشکی ایران است.
 
امام جمعه بهاباد بیان کرد: شهید تهرانی مقدم سراپا اخلاص بود، همت بسیار بلندی داشت، افق‌های خیلی بلندی را می‌دید. یکی از خصوصیات برجسته ایشان مدیریت بود. یک «مدیر طبیعی» بود، درس مدیریت نخوانده بود، اما واقعاً یک مدیر بود.
 
وی همچنین ۲۴ آبان سالروز ارتحال علامه طباطبایی را تسلیت گفت و افزود: ایشان فردی بی نظیر بود و هنوز جای این مرد پرنشده است. کلام و زبانش سند بود؛ علامه طباطبایی در تمام علوم و فنون بی نظیر بوده و کتاب‌های او بی نظیر است و تمامی نویسندگان زمانی که بخواهند کتابی بنویسند محتاج به کتاب المیزان هستند.
 
امام جمعه بهاباد به سه مولفه در توسعه شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه هر شهرستانی برای ایجاد سرمایه گذاری وتوسعه باید سه هدف عمده را دنبال کند، افزود: امنیت، پیشرفت و توسعه سه مقوله برای پیشرفت و آبادانی هر شهری است.
 
بشکانی با تاکید براینکه اگر بتوانیم توسعه اجتماعی را در شهرستان ایجاد کنیم، بیان کرد: ما اگر بتوانیم توسعه اجتماعی را در شهرستان جا بیاندازیم و اجرا کنیم بسیاری از معضلات در هر زمینه‌ای از جمله فرهنگی و اجتماعی و توسعه زیرساخت‌ها حل خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار