رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

رفع مشکلات شهری نیازمند نقش‌آفرینی نخبگان است

«موحدیان» گفت: برای رفع مشکلات شهری نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان و همچنین استفاده از تجربیات سایر کلانشهرها هستیم.
کد خبر: ۶۲۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ - 01November 2023

رفع مشکلات شهری نیازمند نقش‌آفرینی نخبگان استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، شصت و نهمین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها امروز در مشهد آغاز به کار کرد.

«حسن موحدیان» رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم افتتاحیه این مجمع اظهار داشت: شوراها طبق اصل هفتم قانون اساسی، ارگان تصمیم‌گیری هستند و نقش تاثیرگذاری در مدیریت شهری دارند.

وی افزود: جریان شهرنشینی در ۵٠ سال اخیر تغییرات زیادی داشته و جمعیت شهری از ٣١ درصد در سال ١٣٣۵ به ٧۴ درصد در حال حاضر افزایش یافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۶٠ درصد جمعیت شهری کشور در مراکز استان‌ها ساکن هستند، لذا مشکلات کلانشهرها پیچیده شده که حاشیه‌نشینی از آن جمله است.

موحدیان ادامه داد: کلانشهر مشهد نیز دارای یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین است که معادل جمعیت بیش از ۵٠ شهر ایران است.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکلات شهری نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان و همچنین استفاده از تجربیات سایر کلانشهرها هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: اجلاس امروز نیز در راستای بررسی مشکلات و هم‌اندیشی برای رسیدن به راهکارهای موثر برای رفع و کاهش آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

موحدیان همچنین خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرها و کلانشهرهای کشور در مشهد شد.

وی گفت: در حاشیه این مجمع، نشست کمیسیون‌های توسعه و عمران، سلامت و خدمات شهری، فرهنگی و حقوق و اقتصادی برگزار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بخشی دیگر از سخنانش در این جلسه با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: مساله فلسطین با ظهور منجی عالم بشریت، آمیخته است و هیچ مسلمان و انسان آزاده‌ای نمی‌تواند نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشد، دفاع از مظلوم جزو اصول اساسی اسلام است.

شصت و نهمین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها طی روزهای ١٠ و ١١ آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار