در دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل؛

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: تعیین ۸ حوزه کلیدی در زمینه پدافند غیرعامل/ رزمایش‌های پدافند غیرعامل افزایش می‌یابد

سردار جلالی از برنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور برای افزایش رزمایش‌های این حوزه خبر داد و گفت: تصمیمات کمیته ملی پدافند غیرعامل با امضای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ می‌شود و برای همه دستگاه‌های لشکری و کشوری لازم‌الاجراست.
کد خبر: ۶۲۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ - 30October 2023

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل که صبح امروز (دوشنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با اشاره به لزوم پدافند غیرعامل، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمانی تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را بر عهده ستاد کل نیرو‌های مسلح گذاشتند تا این سازمان در جهت همپایی آمادگی دفاعی در بخش‌های کشوری و لشکری و مصون‌سازی زیرساخت‌های حیاتی کشور فعالیت کند.

سردار جلالی ادامه داد: قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در جهت این بود که ضعف‌های موجود در اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل برطرف شود؛ لذا کمیته ملی پدافند غیرعامل به‌عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در این حوزه، مصوبات لازم را ابلاغ می‌کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ضمانت اجرایی تصمیمات این کمیته در قانون تعیین شده است، افزود: تصمیمات کمیته ملی پدافند غیرعامل با امضای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ می‌شود و برای همه دستگاه‌های لشکری و کشوری لازم‌الاجراست.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف مسئولیت اجرا در دستگاه‌های ملی بر عهده رؤسای دستگاه‌ها و در استان‌ها بر عهده استانداران است و پدافند غیرعامل در این‌خصوص فقط نظارت، هدایت و سیاست‌گذاری را برعهده دارد؛ بنابراین فصل جدیدی را با استفاده از قانون و ظرفیت‌های قانونی تعیین‌شده می‌توانیم داشته باشیم.

سردار جلالی گفت: رویکرد جاری در پدافند غیرعامل بدین‌گونه است که نظامات و دستورالعمل‌ها را تصویب و ابلاغ می‌کند که اجرای این نظامات، نقشه راهی برای پدافند غیرعامل و دستگاه‌های مختلف است؛ بنابراین تصمیمات کمیته ملی پدافند غیرعامل نقشه راه فعالیت‌های این سازمان است؛ لذا باید نظامات پدافند غیرعامل به‌صورت منظم به‌روزرسانی شود که این کار انجام می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: ۱۵ حوزه با اهمیت بالا و هشت حوزه کلیدی در عرصه پدافند غیرعامل تعریف و در این رابطه تکالیفی برای تمامی دستگاه‌ها مشخص شده است؛ در این دستورالعمل مرکز تنظیم مقررات و حفاظت از زیرساخت‌ها و تکالیف ۱۵ حوزه مورد اشاره تعیین شده است؛ بنابراین ضمن مشخص شدن تکالیف دستگاه‌ها، برای هر حوزه تخصصی نیز برنامه خاص آن دستگاه مشخص شده است که البته باید به تصویب کمیته ملی برسد.

وی با بیان اینکه ستاد کل نیرو‌های مسلح مغز متفکر نیرو‌های مسلح در حوزه پدافند غیرعامل است، افزود: برای دستگاه‌های مختلف تکالیفی برای برگزاری رزمایش تعیین شده است؛ از این روی، امسال شاهد توسعه رزمایش‌ها خواهیم بود؛ همچنین در ۹ حوزه نظامات پدافند غیرعامل را هم تدوین کردیم.

سردار جلالی درباره جنگ غزه هم اظهار داشت: امروز جنگی نابرابر نظامی میان ملت دو میلیونی واقع در غزه با ظرفیت‌های نشأت گرفته از خود مردم و رژیمی که تلفات گرفتن و نسل‌کشی را رویکرد خود قرار داده است، شاهد هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: موضوع غزه یک موضوع انسانی است که رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان همگان نسل‌کشی می‌کند و انگار وجدان عمومی در این رابطه به خواب رفته است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که در فضای مجازی با استفاده از ابزار‌های آن، جای ظالم و مظلوم را عوض کند؛ بدین‌صورت که در فضای مجازی، فلسطینی‌ها را ترویست و‌ صهیونیست‌ها را مدافع منافع خود معرفی می‌کنند.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها هر حساب کاربری مرتبط با حماس را در فضای مجازی فیلتر می‌کنند؛ به‌عنوان مثال در توییتر ۸۵۰ هزار حساب را که روزانه درباره حماس مطالبی را منتشر می‌کردند، فیلتر کردند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار