جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای اقدامات پدافند غیرعامل هستند

سردار «ساسانی» گفت: همه دستگاه‌های اجرایی كشور با موضوع پدافند غیرعامل سروكار دارند؛ چرا كه عناصر تهدید با آنها مرتبط هستند؛ لذا باید به‌تناسب شرایط، اقدامات پدافند غیرعامل را طرح‌ریزی و پیاده كنند.
کد خبر: ۶۲۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ - 25October 2023

جانشین سازمان پدافند غیرعامل: همه دستگاه‌های اجرایی کشور ملزم به اجرای اقدامات پدافند غیرعامل هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محسن ساسانی» جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ارتباط تلفنی با برنامه رادیو گفت‌وگو به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، اظهار داشت: به دلیل ارتباط مستقیم با تهدید و آسیب‌پذیری، زمانی که تهدیدات دائمی باشند در طول زمان اقدامات پدافند غیرعامل طرح‌ریزی می‌شود و الزامات آن را به‌تناسب شرایط تنظیم و به دستگاه‌های اجرایی کشور اعلام می‌شود و پیاده‌سازی الزامات را ارزیابی کرده و نتایج را برای بهبود وضعیت اعلام می‌کنیم.

سردار ساسانی با بیان اینکه سازمان به‌صورت دائمی در حال فعالیت است، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی کشور با این موضوع سروکار دارند؛ چرا که عناصر تهدید با آن‌ها مرتبط هستند؛ بنابراین الزامات و ملاحظات با مشارکت خودشان اجرایی می‌شود تا بتوانند نقاط ضعف خود را از بین ببرند؛ البته شرایط برای دستگاه‌های اجرایی مختلف متفاوت است و دستگاه‌هایی که بیشتر تحت‌تأثیر تهدید قرار می‌گیرند، موضوع پدافند غیرعامل را جدی‌تر پیگیری می‌کنند.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: مباحث این حوزه از جنس تهدیدات است و هر سازمان و دستگاه اجرایی به‌تناسب حوزه تخصصی خود با این حوزه سروکار دارند. برخی دستگاه‌ها به‌صورت روزمره با آن مواجه هستند و لذا باید به‌صورت دائمی نقاط ضعف خود را شناسایی و برطرف کرده و نسبت به آن پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: همچنین برای حوزه‌هایی که تهدیدات دائمی ندارند، اقداماتی تنظیم می‌شود تا به میزان از آمادگی دست یابند و این روند دائماً در حال مراقبت است تا دستگاه‌ها دچار فراموشی نباشند.

سردار ساسانی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف‌ هستند که محیط خود را دائماً تحت رصد و پایش قرار دهند و هر جایی که احتمال می‌دهند با تهدیدات دشمن روبه‌رو هستند، اقدامات لازم را انجام دهند؛ بنابراین رصد و پایش محیط یک فرایند دائمی است که گام اول آن پیش‌بینی و سپس پیشگیری است.

وی در مورد رویکرد‌های اجرایی این حوزه نیز گفت: بر اساس ماده ۵۸ قانون احکام دائمی، آموزش عموم مردم یکی از وظایف دستگاه‌های کشور است که برای آن یک دستورالعمل دائمی تدوین و از جانب سازمان پدافند غیرعامل اعلام شده است. دستگاه‌های مختلف برای این موضوع باید چارچوب‌هایی تنظیم کنند تا اطلاعات عمومی مردم را افزایش دهند.

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: همچنین فرهنگسازی نیز بخشی از کار سازمان پدافند غیرعامل است که در مقاطع مختلف شکل گرفته و توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف، پیاده می‌شود. صدا و سیما نیز در حوزه فرهنگسازی و آموزش باید به‌طور مداوم فعالیت داشته باشد.

سردار ساسانی با بیان اینکه همه افراد در حوزه زندگی شخصی خود پدافند غیرعامل را به کار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: این مفهوم باید در دارایی‌های ملی نیز شکل بگیرد و توسط نهاد‌های مختلف به‌صورت آموزش عمومی برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار