در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد: ۳ پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد افتتاح شد

سرهنگ «منصور زارع» از افتتاح ۳ پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد خبر داد و گفت: پروژه «قنات تا سنگر»، گالری ولایت، ویترین شهدای «گالری یک» مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد است افتتاح شد.
کد خبر: ۶۲۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷ - 16October 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد: ۳ پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد افتتاح شدسرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد از افتتاح ۳ پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان یزد خبر داد و اظهار داشت: در مراسمی با حضور «مهران فاطمی» استاندار یزد و جمعی از مدیران و مسئولان استانی، پروژه «قنات تا سنگر»، گالری ولایت، ویترین شهدای «گالری یک» مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد که مربوط به فاز دو این مجموعه است، افتتاح شد.

سرهنگ زارع افزود: این موزه دارای بخش‌های متعددی مانند بازسازی صحنه‌های آزادسازی خرمشهر، تصاویر چهار هزار شهید استان بر روی آینه، منزل شهید، گالری ولایت و بخش مجاهدت است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد با اشاره به دایر شدن نمایشگاه دستاورد‌های پلیس در این موزه گفت: این مجموعه در فضایی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع، مکانی مناسب برای تبیین نسل جوان در خصوص فداکاری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف هر استان برای ساخت موزه، نقش آن استان در دوران دفاع مقدس است که در این راستا استان یزد توانسته موزه خوبی ارائه کند.

سرهنگ زارع ادامه داد: کار عمرانی موزه کاملا پایان یافته و هم اکنون در مرحله سوژه یابی و محتوا هستیم تا نقش یزدی‌ها در دفاع مقدس به درستی به تصویر کشیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها