در اختتامیه بزرگ‌ترین طرح سنواتی حفظ قرآن کریم در مشهد:

تولیت آستان قدس رضوی: حتی عمل به یک آیه قرآن هم می‌تواند جامعه را دگرگون کند

حجت‌الاسلام «مروی» با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) تمثل وحدانیت و بی‌همتایی خداست و مثل و شبیه ندارد، گفت: حتی عمل به یک آیه قرآن هم می‌تواند جامعه را دگرگون کند.
کد خبر: ۶۲۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ - 02October 2023

تولیت آستان قدس رضوی: حتی عمل به یک آیه قرآن هم می‌تواند جامعه را دگرگون کندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در اختتامیه بزرگ‌ترین طرح سنواتی حفظ قرآن کریم (تحفیظ نبوی) و تجلیل از منتخبان دوره که در سالن صبای صداوسیمای مشهد برگزار شد، اظهار داشت: هرچند به برکت انقلاب اسلامی کارهای قابل و بزرگی درباره قرآن صورت گرفته، اما هنوز هم فاصله جامعه ما با قرآن بیش از فاصله آسمان و زمین است.

معجزه پیامبر اسلام (ص) برای همه اعصار و بندگان خدا تا روز قیامت برقرار است

وی در این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) گفت: خداوند متعال بهترین مخلوق خود یعنی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را برای هدایت مردم فرستاد و این نشان از محبت خدا به مردم و جایگاه والای انسان نزد خالق عالم دارد و انسان‌ها باید قدر خود را بدانند که تا این حد در نزد خداوند عزیز و محترم هستند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) تمثل وحدانیت، بی‌مانندی و بی‌همتایی خداست و مثل و شبیه ندارد؛ ضمن اینکه معجزه این انسان بی‌مانند نیز همتا ندارد و در برابر همه معجزاتی که دیگر انبیا داشتند، هیچ‌کدام در اهمیت و ماندگاری به اعجاز پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) نمی‌رسد؛ این معجزه برای همه اعصار و بندگان خدا تا روز قیامت برقرار است.

مروی خاطرنشان کرد: آنچه در دست ماست صورت نازل‌شده قرآن است؛ درحالی‌که صورت عینی و حقیقی قرآن در قیامت آشکار می‌شود و این عالم ظرفیت تحمل حقیقت قرآن را ندارد و حقیقت قرآن در روز قیامت آشکار می‌شود.

وی بیان داشت: پیامبر (ص) توانست نزول قرآن را تحمل کند؛ پیامبر اسلام (ص) مرده را زنده نمی‌کند؛ او با قرآن دل‌های میلیون‌ها انسان مرده و در طریق جهنم را زنده می‌کند و نجات می‌دهد؛ قرآن دل‌ها را زنده می‌کند و در این هدایت نورانیت و سعادت است.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: خداوند قدرت و توانی به‌لحاظ روحی و معنوی به پیامبر (ص) داد که توانست ۶ هزار بار تجلی خدا را تحمل کند؛ درحالی‌که حضرت موسی (ع) یک بار هم نتوانست این تجلی را تحمل کند.

مروی ادامه داد: جامعه قرآنی تا این اندازه درگیر طلاق و جدایی و اختلاف نیست؛ حتی عمل به یک آیه قرآن هم می‌تواند جامعه را دگرگون کند و انسان را متحول و منقلب سازد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم در حد توان خود به آیات قرآن عمل کنیم؛ ما در قیامت مورد سؤال و بازخواست قرآن قرار می‌گیریم و باید جواب بدهیم.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که همه توفیق عمل به قرآن و پاسداری از حقایق و معارف قرآن را پیدا کنند تا مورد شفاعت قرآن در روز قیامت قرار بگیرند.

در پایان این مراسم، جمعی از فعالان قرآنی، حافظان شرکت‌کننده در دوره و نیز استاد حسنی‌کارگر مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها