رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

برگزاری رزمایش قرآنی و معارفی وحدت در بندرعباس

ناخدایکم «اژدر» گفت: رزمایش قرآنی و معارفی هفته وحدت از ۹ تا ۱۳ مهر به میزبانی منطقه یکم نداجا آغاز و با برنامه‌های متنوع قرآنی و فرهنگی در حال برگزاری است.
کد خبر: ۶۲۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱ - 01October 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان،  ناخدایکم «رضا اژدر» رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش در حاشیه رزمایش قرآنی وحدت، اظهار داشت: رزمایش قرآنی و معارفی وحدت به مناسبت ایام ارزشمند هفته وحدت در سطح نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد شور و نشاط معنوی و ارتقای مهارت‌های قرآنی با ویژه‌برنامه‌های تخصصی برنامه‌ریزی شده و به میزبانی منطقه یکم نداجا در حال اجراست.

مدیر دارالقرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش، شناسایی و استعدادیابی حافظان و قاریان قرآن و مؤذنین را یکی از اولویت های مستمر و تخصصی عنوان کرد و افزود: شناسایی و استعدادیابی حافظان و قاریان قرآن و مؤذنین در فضایی بسیار منسجم و در قالب «مدرسه قرآنی آل عبا(ع)» به صورت غیر حضوری با حضور اساتید شاخص و منتخب برنامه ریزی و در حال اجرا است، بر این اساس مرحله مقدماتی و سراسری مسابقات قرآن در سطح همکاران پایور، وظیفه، دانشجویان و دانش آموزان در طول این رزمایش قرآنی برگزار و برگزیدگان این دوره به مرحله نیمه نهایی مسابقات قرآن که در آبان ماه برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

ناخدایکم اژدر با بیان اینکه دوره تخصصی تربیت مربی مهد قرآن کریم با عنوان «دوره تربیت مربی مهد الرضا(ع)» با همکاری آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده این رزمایش قرآنی است، گفت: مخاطبان این طرح بانوان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه تربیتی در مقطع فرزندان پیش‌دبستانی هستند که از این دوره بهره‌مند می‌شوند و پس از موفقیت در آزمون، گواهینامه تخصصی دریافت می‌کنند.

وی برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های تدریس را از دیگر برنامه‌های رزمایش قرآنی غدیر نداجا عنوان کرد و افزود: دوره تخصصی ارتقای مهارت‌های تدریس روخوانی و روانخوانی ویژه معلمین قرآن با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی بر مبنای یک طرح درس تفصیلی با حضور اساتید منتخب کشوری از ۹ مهرماه آغاز و به مدت ۱۰ روز برنامه ریزی شده است.

مدیر دارالقرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش از برنامه‌های معارفی پیش‌بینی شده در رزمایش خبرداد و تصریح کرد: برنامه ریزی برگزاری صبحگاه معارفی با محوریت تعالیم ارزشمند نهج البلاغه با موضوع تبیین ابعادی از شخصیت پيامبر اکرم(ص) در کلام حضرت علی (ع) به صورت یکپارچه در روز یکشنبه ۹ مهرماه در سطح کلیه مناطق و پایگاه‌ها با دعوت از اساتید حوزوی و دانشگاهی به همراه مسابقه معارفی بر مبنای خطبه‌های ۱۰۴، ۱۰۵ و ۱۰۶ ویژه همسران و فرزندان بالای ۱۵ سال در روز سه شنبه با بهره گیری از سامانه آزمون غیرحضوری از برنامه‌های متمرکز این رزمایش می باشد.

ناخدایکم اژدر تصریح کرد: تجلیل از خانواده‌ها و پیشکسوتان قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم مشارکت ویژه کارکنان نیروهای مسلح مستقر در استان هرمزگان از دیگر برنامه‌هایی است که در طول این رزمایش اجرا می‌شود.

وی تأسیس مدرسه قرآنی ویژه کارکنان پایور را از اهم برنامه‌های قرآنی نداجا دانست و گفت: یکی از فعالیت‌های تخصصی و اثرگذاری که در مجموعه نیروی دریایی به عنوان اقدام ابتکاری انجام شده، تأسیس مدرسه قرآنی ویژه کارکنان پایور است. سال گذشته اولین مدرسه شبانه روزی قرآنی «ثقلین» با اولویت آموزش حفظ کل قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن ویژه کارکنان پایور در منطقه یکم دریایی بندر عباس تأسیس شده است.

رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ نفر از همکاران ما در این مدرسه در حال فراگیری آموزش‌ها هستند، ادامه داد: در طول هشت‌ماهی که از آغاز به کار این مدرسه می‌گذرد، شاهد رشد خوبی در زمینه حفظ قرآن کریم هستیم و تعداد قابل توجهی از حفاظ و همکاران ما توانسته‌اند به مقطع حفظ ۲۰ جزء، ۱۵ جزء و ۱۰ جزء برسند و این اقدام بسیار مؤثری در تقویت، تداوم و گسترش فعالیت دارالتحفیظ‌های نیروی دریایی است.

ناخدایکم اژدر خاطرنشان کرد: به دلیل طول مدت مأموریت‌های نیروی دریایی در عرصه آب‌های آزاد اجرای طرح مدرسه قرآنی و حضور همکاران قرآنی توانمند ما باعث می‌شود که حال و هوای مأموریت‌ها هم معنوی و قرآنی باشد، لذا تأسیس مدارس قرآنی از اولویت‌های ما بوده و در منطقه یکم نداجا مدرسه قرآنی «المهدی (عج)» ویژه خانواده‌ها در حال تأسیس است که تلاش بر این است ضمن  بهره‌برداری از این مدرسه، روند تأسیس مدارس قرآنی در دیگر مناطق هم پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار