امام خمینی: غربزدگی بدتر از زلزله‌زده بودن است

حضرت امام در گفتاری اشاره کردند: امروز مملکت ما غربزده است که از زلزله‌زده بدتر است. زلزله‌زده هستیم، غربزده هستیم، همه باید دست به هم بدهیم و این راه را تا اینجا که آمدیم، باقیش هم برویم.
کد خبر: ۶۱۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ - 25September 2023

امام خمینی: غربزدگی بدتر از زلزله‌زده بودن استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، قریب به ۲۰۰ سال است که بیماری غربزدگی کشور و جامعه ما را درگیر خود کرده است. این بیماری در هر عصر و زمانی چهره جدیدی به خود می‌گیرد و ما وجه تازه‌ای از آن را درمی‌یابیم. امروزه با کمک رسانه‌های جمعی و پلتفرم‌های فضای مجازی القای انگاره‌های غربزده به مردم، بالاخص نسل جوان راحت‌تر شده است. درباب اهمیت غربزدگی و چرایی دفع و اجتناب از آن سخنان رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی را باهم می‌خوانیم.

غربزدگی از زلزله‌زده بودن بدتر است

آقا، امروز مملکت ما غربزده است که از زلزله زده بدتر است. امروز بعضی از اشخاص در این مملکت می‌خواهند نگذارند اسلام تحقق پیدا بکند. الآن ما زلزله زده هستیم، غربزده هستیم، همه باید دست به هم بدهیم و این راه را تا اینجا که آمدیم، باقیش هم برویم. مثل کشور ما مثل بیماری است که لااقل پنجاه و چند سال بیماری کشیده است و همه قشر‌ها به بیماری او دامن زده اند و الآن از بار قشر‌هایی که دامن به بیماری او می‌زدند، فارغ شده است، لکن بیمار است.

شما نسل جوان موظف هستید غربزده‌ها را از خواب بیدار کنید

ما امروز قبل از هر چیز وظیفه داریم تبلیغات چند صد ساله اجانب و عمال استعمار را خنثی کنیم. کارشناسان استعماربا کمال تزویر و حیله، با اسم اسلام دوستی و شرق‌شناسی پرده‌های ضخیمی بر چهره نورانی اسلام کشیده و اسلام را با معماری‌ها ونقاشی‌ها، ابنیه عالیه و هنر‌های زیبا معرفی‌نموده و حکومت‌های جائرانه ضداسلام اموی و عباسی و عثمانی را به اسم خلافت اسلامی به جامعه‌ها تحویل داده‌اند و چهره واقعی اسلام را در پشت این پرده‌ها پنهان نگه‌داشته به طوری که امروز مشکل است ما بتوانیم حکومت اسلام و تشکیلات اساسی وسیاسی و اقتصادی و اجتماعی آن را برجوامع بشری حتی مسلمین بفهمانیم. باید کوشش کرد و پرده از تبلیغات مسموم چند صد ساله اجانب برداشت. شما نسل جوان موظف هستید غربزده‌ها را از خواب بیدار کنید وفجایع حکومت‌های ضد انسانی آن‌ها و عمال آن‌ها را بر ملا نمائید.

در غرب یک خدای درنده حاکم است

شما نسل جوان موظف هستید طرز حکومت اسلام را که مع‌الاسف بسیار عمر کوتاهی داشت و درهمان چند صباح راه و روش اسلام را درولایت و والی روشن کرد، به جوامع عموما و به فرزندان اسلام خصوصا گوشزد کنید و صفوف خود را فشرده‌تر نمائید. ما باورمان آمده است که همه چیز‌ها در غرب است. خیر، آن چیزی که درغرب است، ربیت حیوان درنده است. یکی از مسائل بسیار مهم درتمام دستگاه‌ها خصوصا دانشگاه‌ها ودبیرستان‌ها تغییرات بنیادی در برنامه‌ها و خصوصا برنامه‌های تحصیلی و روش آموزش و پرورش است که دستگاه فرهنگ ما از غربزدگی و از آموزش‌های استعماری نجات یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار