رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

پرتره قهرمان فداکار ایران شهید علی لندی رونمایی شد

«قائدی» گفت: معرفی قهرمانان بزرگ از کار‌های جدی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری است که پرتره شهید نوجوان و فداکار استان علی اندی به همین منظور طراحی و امروز رونمایی شد.
کد خبر: ۶۱۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ - 25September 2023

پرتره قهرمان فداکار ایران شهید علی لندی رونمایی شدبه گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، «احسان قائدی» رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری امروز در آیین رونمایی از پرتره شهید لندی اظهار داشت: معرفی قهرمانان بزرگ از کار‌های جدی حوزه هنری استان است که پرتره شهید نوجوان و فداکار استان علی اندی به همین منظور طراحی و امروز رونمایی شد.

وی افزود: پرداختن به قهرمانان ملی و میهنی ایران عزیز می‌تواند هویت ایرانی اسلامی مردمان دلیر را زنده کند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احساس غرور داشتن و هویت‌بخشی به نسل جوان و نوجوان یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند در کشور امنیت و آرامش ایجاد کند، ادامه داد: امروزه کشور‌های غربی و دشمنان تمام تلاش خود را برای از بین بردن هویت ایرانی اسلامی به کار گرفته‌اند، اما توجه به قهرمانان ایران زمین و معرفی اسطوره‌های ایرانی می‌تواند نقشه دشمنان را خنثی کند.

قائدی عنوان کرد: پرتره شهید لندی در واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و به دست هنرمند استان احمدرضا باقری طراحی شده همچنین مقرر است پرتره دیگر قهرمانان استان نیز تا پایان سال جاری توسط واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری استان طراحی و رونمایی شود.

وی با اشاره به اینکه دلاورمردی شهید علی لندی در دنیا زبانزد است، اضافه کرد: تلاش کردیم رونمایی از پرتره این شهید والامقام همزمان با آغاز سال تحصیلی انجام و این نوجوان فداکار هرچه بیشتر به نسل جدید و دانش‌آموزان معرفی شود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در سال پیش رو یا سال آینده مستند زندگی شهید علی لندی را تولید کنیم.

علی لندی متولد ۱۳۸۵ بود که پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی در خانه یکی از همسایگان اقوامش در ایذه، به دل آتش زد و جان دو زن سالمند را نجات داد، وی در این حادثه دچار سوختگی شدید شد که دو هفته پس از بستری بودن در بیمارستان، به‌علت سوختگی درجه سوم، مشکلات شدید تنفسی و ورود عفونت به خون، در ۱ مهر ۱۴۰۰به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار