در مراسم عهد سربازی نیروهای مسلح با امام زمان (عج)؛

سرلشکر باقری: راه دفاع مقدس را ادامه می‌دهیم/ دشمنان فکر تهاجم نظامی به کشورمان را کنار گذاشته‌اند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، فراجا، بسیج قهرمان و وزارت دفاع بدنه یکپارچه و ید واحده‌ای را برای امنیت کشور ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۶۱۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ - 25September 2023

سرلشکر باقری: راه دفاع مقدس را ادامه می‌دهیم/ دشمنان فکر تهاجم نظامی به کشورمان را کنار گذاشته‌اندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم «عهد سربازی و تجدید بیعت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با امام زمان (عج)» که صبح امروز به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: یاد امام (ره) و شهدا را گرامی می‌داریم که هرآنچه داریم از برکت وجود آن‌هاست و برای سلامتی جانبازان دست به دعا برمی‌داریم؛ همچنین قدردان تلاش‌های ایثارگران هستیم.

سردار باقری ادامه داد: مایه افتخار است که در چنین روز بزرگی در این مکان مقدس گرد هم آمده‌ایم تا با امام عصر (عج) عهد و میثاق تبعیت و وفاداری ببندیم. این روز مایه برکت در نیرو‌های مسلح و کشور خواهد بود و از این پس، این مراسم هرساله برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن قدردانی از ارتش به جهت میزبانی از این مراسم و همچنین تشکر از تولیت و خادمان مسجد جمکران، افزود: نگاه اسلام به آخرالزمان، نگاهی کاملاً سازنده است. در مکاتب دیگر نگاه‌هایی نامفهوم بیان می‌شود، اما نگاه اسلام، پایانی امیدوارانه و عدالت‌گونه دارد که با قیام امام عصر (عج) شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این اراده خداوند است که مستضعفین، ائمه و حاکم بر جهان باشند، گفت: این اراده خداوند است که اسلام ناب با وقوع انقلاب اسلامی تولدی تازه بیاید و چه در دوران زعامت امام خمینی (ره) و چه در دوران زعامت امام خامنه‌ای با قدرت و استحکام به پیش برود تا پرچم اسلام و این انقلاب به دست امام عصر (عج) سپرده شود.

سرلشکر باقری دلیل اصلی خانه‌نشینی امیرالمؤمنین علی (ع) را نبودِ یاران واقعی دانست و با بیان اینکه انقلاب اسلامی گامی اساسی در زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر (عج) است، عنوان کرد: این انقلاب حاصل ۱۴ قرن مجاهدت علما و سختی کشیدن‌هاست که به دست امام راحل و این ملت قهرمان شکل گرفت تا زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) و تربیت جوانان صالح برای همراهی با بقیةالله الاعظم باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه شهیدان صیاد شیرازی، حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا در مکتب عاشورایی و امامین انقلاب اسلامی تربیت شدند، اظهار داشت: حکومت امام زمان (عج) حکومت صالحان است و کسانی می‌توانند مدعی انتظار و قیام آن حضرت باشند که خود، صالح باشند.

وی افزود: انتظار به معنی سکون، گوشه‌گیری و صرفاً علاقه‌مندی به امام عصر (عج) نیست، بلکه به معنی ایمان، حرکت جهادی، ایثار، فداکاری و کسب آمادگی است؛ بر این اساس، ملتی که منتظر واقعی است، در برابر ظلم سکوت نمی‌کند و ملت ایران این امر را در عمل، ثابت کردند.

سردار باقری اضافه کرد: در مدت ۴۵ سال گذشته، ملت ایران نشان دادند که چنین امتی برای امام زمان (عج) خواهند بود؛ امتی که کنار امامین انقلاب ایستادند، از هیچ حادثه‌ای نهراسیدند، جان برکف گرفتند و موجبات استحکام انقلاب اسلامی را فراهم کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در روایات آمده است که حضرت حجت (عج) نبرد سختی با دشمنان خواهند داشت، گفت: امام عصر (عج) در این مسیر نیازمند یارانی مجاهد، معتقد و فداکار هستند و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در این مسیر گام برمی‌دارند.

این مقام عالی‌رتبه نظامی در بخش دیگری از سخنان خود به توان دفاعی و اقتدار بی‌نظیر ایران اسلامی اشاره و تأکید کرد: امروز دشمنان حتی فکر تهاجم نظامی به کشورمان را کنار گذاشته‌اند و امنیتِ امروز کشورمان مثال‌زدنی است.

وی ادامه داد: دشمنان وعده داده بودند که ایران را با آشوب مواجه کنند، اما هوشیاری ملت ما و پایداری نیرو‌های مسلح موجب شکست برنامه آن‌ها شد.

سرلشکر باقری گفت: ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، فراجا، بسیج قهرمان و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بدنه یکپارچه و ید واحده‌ای را برای امنیت کشور ایجاد کرده‌اند که ثمره امروزِ آن ایجاد بستر توسعه و پیشرفت برای کشور است و همچنین مقدمه‌ای برای قیام حضرت مهدی (عج) خواهد بود.

وی در ادامه تأکید کرد: راه دفاع مقدس و راه شهیدان و جانبازان را با تمامی توان ادامه می‌دهیم، توان نظامی کشور را روز به روز بالاتر می‌بریم و آمادگی خود را افزایش می‌دهیم. هر لحظه دست‌مان بر ماشه و چشم‌مان بر روی صفحه رادار و تجهیزات شناسایی‌مان است تا تهدیدی از سوی دشمن، متوجه کشور نشود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: عهدی محکم، الهی و قرآنی می‌بندیم که از زمره صالحان باشیم، با دشمنان اسلام سازش نکنیم، راه شهدا را ادامه دهیم، از مستضعفان و مظلومان دفاع کنیم، و در مسیر ارزشمند گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند، با تمامی توان حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار