روایت یک زن کانادایی از یادمان شهدای انفجارهای اخیر لبنان +عکس

اوا بارلت، فعال صلح طلب کانادایی نوشته است: این انفجارات در زمانی رخ داده است که کودکان در مدرسه بوده و خیابان‌ها با حضور مغازه‌داران، راننده‌ها و پیاده‌ها شلوغ بود.
کد خبر: ۶۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ - 08December 2015

روایت یک زن کانادایی از یادمان شهدای انفجارهای اخیر لبنان +عکس

به گزارش گروه سایر رسانه ها ی دفاع پرس، اوا بارلت فعال صلح طلب کانادایی سالهای گذشته بارها فردی یا همراه با گروههای مختلف به فلسطین و سوریه در شرایط جنگ چندسال گذشته سفرهای زیادی داشته است.

سفرهایی که همه آنها برای مشاهده واقعیات آن کشورها و انتشار آن در رسانههای غیرمستقل بوده است. اکنون در دنیا هزاران نفر تلاش میکنند که واقعیات دنیا را ورای زبان ساکت رسانههای موسوم به جریان اصلی به دنیا برسانند.

حالا او چندی است که در بین سفرهای خود به بیروت سفر کرده و به روایت واقعیتهای مبارزه و مقاومت در آنجا میپردازد. او در آخرین روایت خود، گشتوگذارهایش در خیابانهای بیروت و مشاهده یادمان شهدای انفجارهای انتحاری چندی پیش در بیروت را روایت کرده است.

در ادامه روایت او را که روز گذشته برای او رخ داده است میخوانید:

عصر گذشته از منطقه برج البراجنة در جنوب بیروت پیادهروی میکردم. یادمان 43 شهید لبنانی که در واقعه 2 انفجار بمب انتحاری در 13 نوامبر اتفاق افتاده بود را مشاهده کردم. (در این حادثه بیش از 200 نفر هم مجروح شده بودند.)

افرادی که آنجا حاضر بودند در مورد برخی از شهدا مانند عادل ترموس حرف میزدند که جلوی نفر سومی که احتمال بمبگذاری از طرف او میرفت را میگیرد. آنها همچنین عکس معلم زن جوانی را نشان میدهند که بعد از بمبگذاری اول از مدرسه خارج شده و دقیقهای بعد با انفجار دوم به شهادت میرسد.

این انفجارات در زمانی رخ داده است که کودکان در مدرسه بوده و خیابانها با حضور مغازهداران، رانندهها و پیادهها شلوغ بود. ما همچنین در مکان انفجار این بمبها حضور پیدا کردیم. مردم دوباره زندگی عادی خود را آغاز کردهاند و تخریبها در حال تعمیر است اما این روزها این بمبگذاریها، خمپارهها، موشکها، تکتیراندازیها و ... یک اتفاق عادی است که بر سر مردم بیگناه سوریه وارد میآید.

 

 

 

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار