در صحن شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد؛

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران: شکل‌گیری انقلاب اسلامی زمینه خروج دنیا از تک‌قطبی را ایجاد کرد

سروری گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی زمینه‌هایی برای خروج از نگاه تک قطبی به وجود آورد و جمهوری اسلامی این آموزه را داد که می‌توان در مقابل آمریکا ایستاد و امروز افول قدرت آمریکا را مشهود هستیم.
کد خبر: ۶۱۲۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ - 27August 2023

شکل‌گیری انقلاب زمینه خروج دنیا از تک‌قطبی را ایجاد کردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «پرویز سروری» نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در صد هفتاد و سومین نشست شورای شهر با اشاره به عضویت ایران در گروه بریکس، اظهار داشت: این رخداد مهم و عضویت ایران در بریکس آنگونه که باید در رسانه‌ها ضریب داده نشده است.

سروری با بیان اینکه بریکس یک مجموعه نوظهوری است که برای خارج کردن جهان از یک مدیریت تک قطبی به چند قطبی حرکت می‌کند، گفت: در جنگ جهانی آمریکایی‌ها توانستند خودشان را از جنگ خارج کنند؛ در این‌ جنگ اتفاقات دلخراشی افتاد و کشور‌های زیادی دچار خسارت شدند و آمریکایی‌ها در آخر قدرتمندانه خارج شدند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آمریکایی در جنگ‌ها کمترین خسارت را دیدند و نتیجه این شد که ما شاهد ظهور و بروز یک نظام‌تک قطبی در دنیا شدیم و دلار تبدیل شد به ارز بین المللی و سازمان ملل در آمریکا مستقر شد و همه چیز در اختیار آمریکایی‌ها قرار گرفت و این‌ها باعث شد جامعه بین‌الملل دچار بلای بزرگی شد.

وی گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی زمینه‌هایی برای خروج از نگاه تک قطبی به وجود آورد و جمهوری اسلامی این آموزه را داد که می‌توان در مقابل آمریکا ایستاد و امروز افول قدرت آمریکا را مشهود هستیم.

سروری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند مهم این است در این انتقال قدرت چه نقشی داشته باشیم و نقش آفرین باشیم یا دیگران برای ما نقش ایجاد کنند، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در عرصه انتقال قدرت و افول قدرت آمریکا و شکل‌گیری قدرت نوظهور نقش‌آ‌فرینی می‌کند و حضور در شانگهای و بریکس بسیار مهم است و نقش ایران را نشان‌ می‌دهد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقداماتی در بریکس در حال انجام است که مبادلات تجاری بین اعضا بر اساس ارز خودشان صورت‌ گیرد، خاطرنشان کرد: مبادلات تجاری بین کشورهای هند، چین، روسیه، آفریقای جنوبی و ... که بیشترین جمعیت دنیا را دارند و بیشتر صادرات و واردات را دارند قطعا باعث ضربه زدن به اقتصاد آمریکا خواهد شد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها