یادداشت/ روزبه قمصری

تروریسم رسانه‌ای متهم ردیف اول جنایت شاهچراغ علیه‌السلام

همانگونه که پیش‌بینی می‌شد همانند موارد قبل بلافاصله پس از حمله تروریستی جنایتکارانه داعش به حرم شاهچراغ علیه‌السلام، توپخانه رسانه‌های بیگانه به خصوص ایران_اینترنشنال شروع به کار کرد و بار دیگر به همگان نشان داد تروریسم رسانه‌ای متهم ردیف اول جنایت شاهچراغ است.
کد خبر: ۶۱۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 16August 2023

تروریسم رسانه‌ای متهم ردیف اول جنایت شاهچراغ علیه‌السلامگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - روزبه قمصری؛ پس از روی دادن حادثه تروریستی و جنایتکارانه حمله عنصر تروریست داعش به حرم مطهر شاهچراغ علیه‌السلام که به شهادت دو نفر و زخمی شدن چندن نفر دیگر منتهی شد بار دیگر مظلومیت و قربانی بودن مردم و ملت بزرگ ایران در برابر ترور و تروریسم سازمان یافته مشخص شد. اما در این میان نمی‎توان چشم بر روی نقش و جایگاه رسانه‎ها و یا بهتر بگوییم «تروریسم رسانه‌ای» در وقوع و تکرار چندین باره این وقایع تروریستی بست.

البته همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، تمامی مقامات و مسئولان کشور از نخستین لحظات وقوع این حادثه تروریستی بر شناسایی و دستگیری سایر اعضا و عوامل این حمله تروریستی تاکید کردند و بر اساس آخرین اخبار و گزارش‌های دریافتی تا لحظه تنظیم این مطلب تعداد ۱۱ نفر از افراد ایرانی و غیر ایرانی مرتبط با حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ علیه‌السلام شناسایی و دستگیر شدند. ضمن اینکه تحقیقات لازم و ضروری برای شناسایی دیگر افراد و عوامل مرتبط و رابط‌های خارجی احتمالی ادامه دارد.

اما برای بررسی و تحلیل جنایت روی داده در شاهچراغ علیه‌السلام می‌توان علل و عوامل دیگری را نیز مورد تحقیق قرار داد. یکی از مهمترین علل و عوامل آن، رسانه‌های رنجیره‌ای بیگانه فارسی زبان ازجمله اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و رادیو فردا هستند. اما در این میان یکی از رسانه‌هایی که از همان لحظات نخست وقوع این حمله تروریستی بخش‌های ویژه‌ای را به پوشش این حادثه و ابعاد مختلف آن اختصاص شبکه اینترنشنال بود.

حال در این میان شبکه معاند فارسی زبان «اینترنشنال» که سابقه تیره و تاری در پوشش وقایع داخل کشورمان به آرامش کشور و تشویش اذهان عمومی مردم ایران اسلامی باردیگر پوشش همه جانبه به این حادثه تروریستی را در دستور کار خود قرار داده و با پخش اخبار و گزارش‌های نادرست، جهت‌دار و مغرضانه سعی دارد تا غبارآلود کردن فضای حاکم بر علل و عوامل حمله تروریستی شاهچراغ علیه‌السلام، همانند موارد دیگر جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از عوامل اصلی این حادثه تروریستی به مردم و مخاطبان ناآگاه و فریب خورده معرفی کند.

در حقیقت می‌توان گفت یکی از برنامه‌های شبکه‌های فارسی زبان بیگانه برهم زدن آرامش و امنیت روانی مردم کشورمان است و از این روی هم شاهد هستیم شبکه‌ای همچون اینترنشنال تعمدا و با هدف برهم زدن امنیت روانی مردم ایران در بخش‌های خبری مختلف خود اقدام به پخش اخبار و گزارش‌های متعدد پیرامون حمله تروریستی شاه‌چراغ کرده و همچنان هم می‌کند. در این راستا هم شاهد هستیم که در بخش‌های مختلف برنامه‌ها خود با به اصطلاح کارشناسانی که گفتگو و مصاحبه می‌کند نهایت سعی و تلاش خود را انجام می‌دهد تا با وارونه جلوه دادن حقایق و اصل ماجرای این حمله تروریستی افکار عمومی مخاطبان خود را منحرف کند.

در واقع می‌توان گفت بهترین تعریفی که می‌شود از فعالیت‌ها و عملکرد رسانه‌های فارسی زبان بیگانه برداشت کرد «تروریسم رسانه‌ای» است. زیرا فقط در بستر و چارچوب چنین فعالیت‌های رسانه‌ای ناجوانمردانه و نادرست است که دشمنان سعی و تلاش می‌کنند تا سوءاستفاده از انواع روش‌های تبلیغاتی و در چارچوب عملیات‌های روانی ضمن مشروعیت بخشیدن حملات تروریستی از این قبیل با تحریک افکار عمومی مردم و اقشار مختلف کشور زمینه‌های ناآرامی و اغتشاشات دیگری را فراهم کنند.

بر همین اساس است که شاهد هستیم چند ماهی می‌شود که رسانه‌ای زنجیره‌ای فارسی زبان بیگانه ازجمله اینترنشنال، بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و رادیو فردا در آستانه بودن سالروز اغتشاشات پاییز سال گذشته با پخش برنامه‌های فراوان و گزارش‌های ویژه تمام توان و نیروی خود را برای فراهم کردن شرایط لازم جهت برهم زدن امنیت و آرامش کشور فراهم کنند.

در پایان باید گفت همانگونه که با مدیریت درست و اصولی حکومت و دولت جمهوری اسلامی ایران شاهد کنترل و خاموش کردن اغتشاشات پاییز سال گذشته بودیم و در ادامه آن نیز با رافت اسلامی جمع فراوانی از اغتشاتشگران و بازداشت شدگان دستگیر شده آزاد شدند، نقشه و برنامه دشمنان برای ایجاد اغتشاش و به آشوب کشاندن کشور در سالروز مرگ مهسا امینی نیز با شکست و ناکامی روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار