روایت دقیق فرمانده سپاه فجر استان فارس از جزئیات حادثه تروریستی در حرم؛

تروریست مسلح قصد ورود به حرم و شلیک هر 240 گلوله را داشت

سردار «بوعلی» گفت: همه اتفاقات حمله تروریستی به حرم در کمتر از ۴۰ ثانیه رخ داد و فرد تروریست ۸ خشاب یا چهار جفت خشاب حامل حدود ۲۴۰ تیر جنگی همراه خود داشته و قصد ورود به حرم و استفاده از این خشاب‌ها را داشته است.
کد خبر: ۶۱۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴ - 15August 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس- رسول رحمتی اصل؛ به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سردار «یدالله بوعلی» فرمانده سپاه فجر استان فارس، امروز سه شنبه ۲۳ در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه استان فارس که به همت بسیج رسانه استان فارس در سالن صدا و سیمای این استان برگزار شد اظهار داشت: همه اتفاقات حمله تروریستی به حرم در کمتر از ۴۰ ثانیه رخ داد و فرد تروریست ۸ خشاب یا چهار جفت خشاب حامل حدود ۲۴۰ تیر جنگی همراه خود داشته و قصد ورود به حرم و استفاده از این خشاب‌ها را داشته که اگر همه آنها را به کار می‌برد یک فاجعه در ابعاد جهانی رخ می‌داد اما با هوشیاری نیروهای ما و لطف الهی از وقوع این فاجعه تا حد ممکن جلوگیری شد.

فرمانده سپاه فجر فارس در ابتدا با تسلیت به مناسبت ایام محرم و صفر و وقوع حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و شهادت دوتن از هموطنانمان خاطرنشان کرد: در این محفل ابتدا باید از شهید صارمی یاد کنیم که شهادتش سبب شد این روز به نام خبرنگاران گرامی داشته شود.

این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: شهادت سعادتی است که نصیب هرکسی نمی‌شود و شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) بسیار سعادتمند بودند که در بهترین زمان یعنی موقع اذان در بهترین مکان یعنی حرم اهل بیت(ع) شربت شهادت را نوشیدند.

سردار یدالله بوعلی با بیان اینکه اصحاب رسانه استان فارس در حادثه تروریستی 22 مرداد در شاهچراغ بسیار عالی عمل کردند گفت: هر اتفاقی در هرجای  دنیا می‌افتد همه دنبال حقیقت و بیان واقعیت هستند و هرجا اصل حقیقت بیان می‌شود تردید و ابهام رفع می‌شود و این رسالت مهم بر عهده اصحاب رسانه است و این مساله اهمیت رسالت شما را نشان می‌دهد.

تروریست تکفیری از یک ماه قبل در شیراز سکونت داشته است

سردار بوعلی با بیان اینکه در واقعه اخیر در شاهچراغ حضور اصحاب رسانه باعث شد انتقال اخبار این حادثه تروریستی بسیار دقیق و سریع انجام شود در خصوص جزئیات این حادثه گفت: این حادثه در ۲۲ مرداد در ضلع جنوبی حرم در یکی از درهای فرعی حرم مطهر شاهچراغ رخ داد و تروریستی که در این واقعه نقش داشت قطعاً بخشی از یک شبکه است و در همین خصوص بیش از ۱۰ نفر دستگیر شدند که قطعاً دنبال ردپای آنها در دیگر کشورها خواهیم بود هرچند می‌دانیم که نهایتاً به صهیونیسم وصل خواهند بود.

فرمانده سپاه فجر خاطرنشان کرد: این تروریسم جهت انجام این عملیات حدود یک ماه در شیراز مستقر شده و در خانه‌ای مجاور حرم ساکن شده بود که در روز حادثه وی وارد خیابان فرعی حرم می‌شود و قبل از رسیدن به درب حرم که در واقع درب خروجی حرم است اسلحه خود را که از قبل مسلح شده بود درآورده و شروع به تیراندازی می‌کند و ابتدا و از فاصله نزدیک تیری به سمت خانمی که در آن نزدیکی بوده شلیک می‌کند.

سردار بوعلی با بیان اینکه همه این اتفاقات در کمتر از ۴۰ ثانیه رخ می‌دهد افزود: فرد تروریست ۸ خشاب یا چهار جفت خشاب حامل حدود ۲۴۰ تیر جنگی همراه خود داشته و قصد ورود به حرم و استفاده از این خشاب‌ها را داشته که اگر همه آنها را به کار می‌برد یک فاجعه در ابعاد جهانی رخ می‌داد اما با هوشیاری نیروهای ما و لطف الهی از وقوع این فاجعه جلوگیری شد.

وی افزود: تروریست مسلح از بیرون از حرم شروع به شلیک می‌کند و در واقع شروع این حمله تروریستی از خارج از حرم مجاور بهداری روبروی درب خروجی بوده سپس به سمت خدام و محافظین پیرامون درب خروجی شلیک می‌کند و در همین تیراندازی‌ها، هم یکی از خادمان حرم و هم یکی از محافظین مسلح ما که لایه اول تامین امنیت حرم را شکل می‌داده مجروح می‌شوند که یکی از این عزیزان در دم و دیگری دیروز به شهادت می‌رسد.

اطلاع‌رسانی رسانه‌ها فرصت شبهه‌افکنی را از دشمن گرفت

سردار بوعلی خاطرنشان کرد: در این حادثه ۸ نفر مصدوم یا مجروح می‌شوند که ۶ نفر مجروح این حادثه با شلیک گلوله جنگی مجروح می‌شوند و دو نفر نیز مصدوم می‌شود و از ۶ نفری که تیر می‌خورند ۴ نفر خادم و محافظین بودند (دو نفر خادم و دو نفر محافظین سپاه) که یکی از محافظین و یکی از خادمان همانطور که اشاره شد به شهادت می‌رسند.

وی افزود: در همین حین لایه دوم حرم که نیروهای امنیتی سپاه بوده و به صورت پوششی و شخصی در باب المهدی بودند وارد عمل شده و باعث می‌شود تروریست به جای ورود به بخش اصلی حرم و ضریح به طرف ضلع دیگر فرار کند و در نهایت با همکاری نیروهای امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که تامین امنیت حرم بر عهده آنها است و ورود رشادت‌گونه یکی از نیروهای خدماتی که او نیز بسیجی پایگاه مسجد رقیه شیراز بوده فرد مسلح دستگیر می‌شود در حالی که در کوله پشتی‌اش یک و نیم لیتر بنزین بوده است.

سردار بوعلی در پایان ضمن قدردانی از اطلاع‌رسانی بموقع و سریع اصحاب رسانه که فرصت شبهه افکنی و انتشار دروغ را از دشمن گرفت گفت: تامین امنیت حرم با سپاه فجر فارس است و به همین خاطر درخصوص این حادثه تلاش کردیم روایتی واحد و صحیح به بیرون مخابره شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار