برگزاری آیین تجلیل از 300 حافظ طرح قرآنی تربیتی تابستانه تسنیم در میناب

آیین تجلیل از 300 حافظ طرح قرآنی تربیتی تابستانه تسنیم و طرح حفظ یک ساله به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان و با همکاری سپاه امام سجاد (ع) در میناب برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ - 13August 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، امروز آیین تجلیل از 300 حافظ طرح قرآنی تربیتی تابستانه تسنیم و طرح حفظ یک ساله به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان و با همکاری سپاه امام سجاد (ع) در میناب برگزار شد.

«اسلام خواجه یی» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در این مراسم ضمن تسلیت شهادت امام سجاد (ع)، اظهار داشت: طرح تابستانه قرآنی تربیتی تسنیم با محوریت حفظ 2 جزء قرآن با مجری گری کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) روستای کشپیری و موسسه بیت الزهرا(س) در شش نقطه استان برگزار شد.

وی افزود: 240 نفر از نوجوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرستان های بندرعباس، رودان، میناب، بشاگرد و بخش های سندرک و توکهور-هشتبندی به مدت 40 شبانه روز در طرح قرآنی تربیتی تسنیم شرکت کردند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ادامه داد: طرح قرآنی تربیتی تسنیم با هدف تربیت حفاظ قرآن کریم سال آینده طی تفاهم نامه همکاری با سپاه امام سجاد(ع) و موسسه قرآنی بیت الزهرا(س) به صورت گسترده تر برگزار می شود.

وی از راه اندازی پایگاه قرآنی در مساجد استان هرمزگان خبرداد و گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از ابتدای سال طرح « هر مسجد یک پایگاه قرآنی » را شروع کرده است و اولین پایگاه قرآنی کشور توسط یک جوان مسجدی شهرستان رودان به ثبت رسید.

امین میرانی، مدیر موسسه قرآنی بیت الزهرا(س) روستای کشپیری بخش سندرک شهرستان میناب نیز به تشریح فلسفه تشکیل این موسسه پرداخت و گفت: با توجه به تاکید مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور، موسسه ای به منظور تربیت حافظ در منطقه کوهستانی بین شهرستان های میناب و بشاگرد در روستای کشپیری تشکیل شد.

وی افزود: این موسسه طی 10 سال گذشته با برگزاری 9 دوره حفظ یک ساله رایگان شبانه روزی از 21 استان کشور قرآن آموز داشته است که از 17 جزء تا کل قرآن را حفظ کرده اند.

مدیر موسسه قرآنی بیت الزهرا(س) روستای کشپیری بخش سندرک شهرستان میناب با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از همان روز اول شکل گیری موسسه و اجرای طرح حفظ تاکنون در کنار این موسسه بوده است، اضافه کرد: امسال سپاه امام سجاد(ع) نیز در کنار ستاد هماهنگی کانون ها به یاری موسسه شتافت و ما را در اجرای طرح تابستانه تسنیم یاری داد.

میرانی با اشاره به اینکه 50 نفر از اساتید موسسه بیت الزهرا(س) در اجرای طرح تابستانه قرآنی تربیتی تسنیم مشارکت داشتند، متذکر شد: همراهی مردم و حمایت مسئولان ما را در تحقق اهداف تربیت حفاظ کمک خواهد کرد.

وی گفت: اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، حوزه علمیه، فرمانداری های شهرستان های بندرعباس، رودان، میناب و بشاگرد و کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) روستای کشپیری نیز در اجرای طرح تابستانه تسنیم همکاری کردند.

حجت الاسلام میرزاده امام جمعه موقت بندرعباس نیز با اشاره به شرایط کنونی جامعه و تلاش گسترده دشمن برای منحرف کردن نسل جوان، تنها راه نجات را پناه بردن به قرآن و اهل بیت(ع) دانست و تشویق نوجوانان به فراگیری قرآن تاکید کرد.

این مسئول با بیان اینکه قرآن، کتاب شفا و رحمت است، افزود: همه باید با کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) و موسسه بیت الزهرا(س) که مشوق فراگیری قرآن هستند خمکاری کنند و در گسترش رحمت در جامعه سهیم باشند.

امام جمعه موقت بندرعباس، انس و الفت و زندگی در سایه سار دولت قرآن انسان را به مقامات می رساند، عنوان کرد: رسیدن به سعادت ابدی تنها در دولت قرآن مسیر می شود.

وی با ذکر این نکته که قرآن شفای همه دردهاست، افزود: اگر کسی دچار غم و غصه شد و هیچ طبیبی نتوانست دردش را علاج کند تنها راه شفا پناه بردن به قرآن است.

حجت الاسلام لقمانی معاون تعلیم و تربیت سپاه امام سجاد(ع) نیز با اشاره به حدیث ثقلین، گفت: قرآن و عترت همواره در کنار یکدیگر هستند و به همین خاطر ما هیچ گاه صحبت از قرآن بدون ولایت و اهل بیت(ع) بدون قرآن نکرده ایم.

وی با اشاره به اینکه سهم 180 هزار نفری هرمزگان از تربیت 10 میلیون حافظ مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: امسال از 300 حافظ قرآن تجلیل می کنیم و این تعداد در سال آینده به سه هزار نفر و در آینده نه چندان دور به 180 هزار نفر خواهد رسید.

خاکساری پدر محمدتقی خاکساری یکی از حافظان طرح تابستانه قرآنی تربیتی تسنیم در بخش توکهور-هشتبندی نیز ضمن قدردانی از متولیان اجرای این طرح، به تاثیرگذاری شرکت 40 شبانه روزی فرزندش در این طرح اشاره کرد و خواستار استمرار طرح شد.

وی که به عنوان مدیر مدرسه شهید هدایت عسکری روستای کوی هجرت بخش توکهور-هشتبندی فعالیت می کند، آمادگی خود را برای همکاری در اجرای طرح قرآنی تسنیم اعلام کرد.

تلاوت زیبای علیداد واحدی قاری برجسته استان هرمزگان، استقبال مسئولان شرکت کننده در آیین از حافظان طرح های تابستانه تسنیم و حفظ یک ساله، اجرای ویژه برنامه حفظ در قالب پرسش و پاسخ به چندین روش با حضور حافظ محمد میرانی متولد 1378 که در سال 1392 طی مدت هشت ماه کل قرآن کریم را حفظ کرد و علی ذاکری حافظ پنج جزء از روستای گورزانگ بخش بنذرک و محمد تقی خاکساری حافظ 2 جزء از روستای کوی هجرت بخش توکهور-هشتبندی و تلاوت سید طاها حسینی قاری بین المللی همراه با اجرای سید محمد رضا موسوی از اعضای شورای شهر بندرعباس از دیگر بخش های این آیین بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار