فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع):

تقویت حیات عقلی دستیابی به مقام انسانیت را به‌همراه دارد

امیر «معصومی»، محرم و صفر را فرصتی بی‌نظیر برای فعالان فرهنگی دانست و گفت: باید نقش هدایتگری به مثابه ویژگی قیام امام حسین (ع) تبیین شود.
کد خبر: ۶۰۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ - 02August 2023

تقویت حیات عقلی دستیابی به مقام انسانیت را به‌همراه داردبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدرضا معصومی» فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) در جمع عزاداری حسینی شهرک سازمانی این منطقه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران آن حضرت اظهار داشت: حرارتی که پس از شهادت امام حسین (ع) در قلوب مؤمنین ایجاد شد، هر سال شعله‌‌ورتر از سال قبل می‌شود و سرد شدنی نیست.

وی با بیان اینکه تشکیل حکومت و امر به معروف و نهی از منکر جزو اهداف میانی قیام حضرت سیدالشهدا (ع) بود، گفت: هدف اصلی امام حسین (ع) همان هدف پیامبر اکرم (ص) بود که شامل خارج کردن انسان‌ها از ظلمت و هدایت آن‌ها به سمت نور می‌شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام با برشمردن ویژگی‌های شاخص امام حسین (ع) تصریح کرد: آن‌هایی که زیر چتر سیدالشهدا (ع) قرار گرفتند، جاودانه ماندند.

این فرمانده ارشد نیروی پدافند هوایی ارتش متذکر شد: امروز و در این مقطع حساس تاریخی وظیفه داریم با شناخت دقیق از سیره، سلوک و هدف قیام امام حسین (ع)؛ تحت حمایت آن حضرت بوده و همواره در اردوگاه امام حسین (ع) جز محبان آن حضرت باشیم.

معصومی ادامه داد: عده‌ای به عنوان معارض امام حسین (ع) و عده‌ای نیز به عنوان ساکتین در مقابل حق و حقیقت سکوت اختیار کرده و نه تنها از حق دفاع نکردند بلکه هیچگاه مدافع حق مظلوم نبودند که این ۲ طایفه در زمره محبان و شیعیان امام حسین (ع) قرار نمی‌گیرند.

وی ابراز داشت: یاران امام حسین (ع) بشاش بودند و همواره در مسیر جهاد با قدرت و توان تمام حاضر شده و لحظه‌ای از دینداری و عشق به مرام حسینی دست نکشیدند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق آرامش یاران امام حسین (ع) را یکی از برجسته‌‌ترین عنایت الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: در حالی که در اردوگاه شیطان حول و هراس حاکم بود، آرامش یاران امام حسین (ع) و محبان آن حضرت، زمینه خوبی را فراهم کرد تا بهترین شرایط در مسیر اثبات حقانیت شکل بگیرد. امروز شایسته است یاران و انصار امام حسین (ع) از این آرامش و امنیت خاطر بهره ببرند.

معصومی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: باید به واجبات به درستی عمل کرده و در احیای ارزش‌های دینی به رغم همه سختی‌ها و دشواری‌‌ها تلاش مجدانه داشت که نمونه ارزشمند آن عمل به واجبات الهی به ویژه حفظ حریم خانواده و عفاف و حجاب است.

مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی توسط ذکران اهل‌بیت پایان‌بخش این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار