معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت سپاه امام رضا (ع):

شهدا منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) بودند

حجت‌الاسلام «رضایی» گفت: شهدا با ایثار و ازخودگذشتگی در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی ایستادگی و مقاومت کردند؛ بر همین اساس باید در دوران غیبت حضرت بقیه الاعظم (عج) همچون شهیدان زندگی کنیم تا بتوانیم در موقع نیاز به تکلیف خود به خوبی عمل کنیم.
کد خبر: ۶۰۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ - 29July 2023

شهدا منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران با وفای آن حضرت با حضور سردار سرتیپ پاسدار «رسول جباری» فرمانده قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در پادگان شهدای بسیج برگزار شد.

حجت‌الاسلام «علی رضایی» معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا علیه‌السلام در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم در گمنامی و با اخلاص در دفاع از حرم آل‌الله در رکاب اصحاب و یاران امام حسین علیه‌السلام قرار گرفتند.

وی افزود: امروز با افتخار اعلام داریم به برکت مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان مدافع حرم، حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها استوار است و داعش و تکفیری‌ها که با پشتیبانی نظام سلطه جنگ نیابتی را در منطقه شکل داده بودند در دست یابی به اهداف خود ناکام ماندند.

وی در ادامه به تبیین وظایف منتظران حضرت مهدی (عج) در دوران غیبت اشاره کرد و افزود: وظیفه منتظران در عصر غیبت شناخت کامل و جامع دین و عمل به تکلیف است.

معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا علیه‌السلام ادامه داد: برای عمل به تکلیف دو مانع وجود دارد. اولین مانع، وسوسه‌های شیطان است که این وسوسه‌ها در هر قشری متفاوت است. دومین مانع، نفس است؛ بر همین اساس باید با تقویت ایمان این دو مانع را برطرف کنیم تا در عمل به تکلیف موفق باشیم.

رضایی تصریح کرد: لازمه اطاعت از امام زمان (عج)، تبعیت از نائب آن حضرت است چراکه موفقیت ما در همه شئون منوط به پیروی از ولایت فقیه است.

وی گفت: شهدا با ایثار و ازخودگذشتگی در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی ایستادگی و مقاومت کردند؛ بر همین اساس باید در دوران غیبت حضرت بقیه الاعظم (عج) همچون شهیدان زندگی کنیم تا بتوانیم در موقع نیاز به تکلیف خود به خوبی عمل کنیم.

معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا علیه‌السلام تأکید کرد: شهدای زمینی بودند اما با متخلق شدن به فضائل اخلاقی به اوج رسیدند.

رضایی تصریح کرد: باید از هر فرصتی برای ارتقای دینداری خود بهره ببریم و علاوه بر تقویت دینداری فردی، جامعه را به سمت دین و باورهای اعتقادی سوق دهیم.

در ادامه این مراسم مادر شهید مدافع حرم «محمد اسدی» فرمانده گردان غلامان عباس لشکر فاطیمون در سخنانی ضمن بیان ویژگی‌های فرزند شهیدش، ابراز داشت: شهدا برای حفظ ناموس و ارزش‌های اسلامی و انسانی جان خود را فدا کردند.

وی توصیه کرد: باغیرت باشید و دین و ایمان خود را حفظ کنید تا بتوانید در هنگامه خطر به‌عنوان سربازان امام زمان (عج) پشتیبان انقلاب اسلامی و ولایت باشید.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهیدان مدافع حرم «محمود سالاری»، «محمد اسدی»، «محمد جاودانی»، «جواد جهانی» و «مجتبی رخشانی» تجلیل شد.

مرثیه‌سرایی یکی از ذاکرین اهل‌بیت از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها