دفاع‌پرس از اختتامیه جشنواره فیلم حوا گزارش می‌دهد؛

اسماعیلی: رسالت اصلی انقلاب اسلامی تحکیم خانواده است/ از تمام ابزار هنر برای حمایت جایگاه خانواده استفاده می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه از تمام ابزار هنر برای حمایت جایگاه خانواده استفاده می‌کنیم، گفت: رسالت اصلی انقلاب اسلامی تحکیم خانواده است.
کد خبر: ۶۰۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷ - 14July 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا، امشب (جمعه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

محور: هنرمندان زیادی بدون خط‌کشی پای کار زن و خانواده ایستاده‌اند

در ابتدا، مهدیه‌سادات محور دبیر جشنواره گفت: هنرمندان، مدیران، هنرمندان و اهالی رسانه و همراهان بین‌الملل و مادران سرزمین‌مان سلام.

وی گفت: مفتخریم در جشنواره حوا با شعار ما پای خانواده ایستاده‌ام، در فضایی که سویه‌های هجمه غرب شدت یافته، تصویر هویت زنان و ضرورت نهاد جامعه یعنی خانواده را چراغ راه نموه است.

دبیر جشنواره فیلم حوا این رویداد را شروعی برای ایجاد یک اتحادیه جهانی درباره زن دانست و گفت: امیدوارم این کنار هم بودن را فراموش نکنیم و بتوانیم موثر باشیم.

اسماعیلی: رسالت اصلی انقلاب اسلامی تحکیم خانواده است/ از تمام ابزار هنر برای حمایت جایگاه خانواده استفاده می‌کنیم

دبیر جشنواره حوا به نام جشنواره اشاره کرد و با بیان اینکه حوا وجود بشریت است، افزود: استقبال خوب هنرمندان داخلی و خارجی ما را دلگرم کرد و ثابت کرد هنرمندان زیادی بدون خط‌کشی پای کار زن و خانواده ایستاده‌اند.

در این مراسم علاوه بر سفیران کشور‌های ژاپن، ونزوئلا و پاکستان، هنرمندان مطرح داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون؛ بهروز افخمی، نویسنده و کارگردان سینما؛ محمدعلی باشه‌آهنگر، کارگردان سینما؛ هادی مقدم‌دوست، نویسنده و فیلمساز؛ جلیل شعبانی، تهیه کننده؛ لیلی عاج، کارگردان سینما؛ پرویز شیخ‌طادی کارگردان حضور داشتند.

برگزیدگان سه بخش بین‌الملل

در بخش مستند بین‌الملل فیلم سرزمین عسل از مقدونیه، بخش کوتاه داستانی، بعد از کلاس از چین و در بخش فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم‌های در آغوش درخت و تیم رویایی از روسیه.

لطیفی: در ایران با تمام وجودمان اهمیت زن را می‌دانیم

در ادامه، محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم غریب و عضو هیئت داوران بخش بین‌المل جشنواره، گفت: خیلی خوشحالم در کنار تیم جشنواره در این جشنواره قرار گرفتم.

وی افزود: مبنای هر جامعه و کشوری خانواده است و ستون خانواده زن است که پرداختن به آن بسیار مهم است. ما در ایران با تمام وجودمان اهمیت زن را می‌دانیم که امیدواریم بین‌المللی بودن این جشنواره حفظ شود و ساخت فیلم‌هایی که به‌قوام جشنواره کمک کند، رقم بخورد.

اسماعیلی: رسالت اصلی انقلاب اسلامی تحکیم خانواده است

در ادامه، اسماعیلی وزیر ارشاد به نام‌گذاری روز خانواده اشاره کرد و گفت: جامعه ایرانی اسلامی ما خانواده‌محور است؛ زن و مرد در کنار هم یک اجتماع کوچک و نهاد مقدس خانواده را تشکیل می‌دهند که حاصل این پیوند فرزندانی هستد که در دامن خانواده رشد می‌کنند.

وی تاکید کرد: الگوی ما، مثل همه حوزه‌های دیگر خاندان وحی و اهل بیت عصمت و طهارت است که مظهر پاکی‌اند. این خاکواده، خانواده الگوی ماست؛ رسالت اصلی انقلاب اسلامی تحکیم خانواده است؛ شرط لازم موفقیت ایجاد خانواده‌های اصیل است.

اسماعیلی: رسالت اصلی انقلاب اسلامی تحکیم خانواده است/ از تمام ابزار هنر برای حمایت جایگاه خانواده استفاده می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه ما پای خانواده سالم، انسانی، شرعی و اخلاقی ایستاده‌ایم، افزود: برای ساخت اینده‌ای درخشان برای نسل بعدی و تربیت نیرو‌های جامعه‌ساز آینده باید خانواده را ترویج کنیم؛ به همین دلیل نخستین جشنواره بین‌المللی با عنوان حوا را برگزار می‌کنیم لذا با تمام ابزار‌های هنر خانواده را تبلیغ می‌کنیم.

خانواده همچون یک راه‌حل است

جرج شلهوب عضو هیات داوران بخش بین‌الملل هم در اختتامیه مطرح کرد: این واقعیت ارزشمندی برای فیلمسازان است که بتوانند فیلم‌های خوبی بسازند. وقتی شما درباره خانواده فیلم می‌سازید، روی این موضوع تمرکز می‌کنید که واقعاً دارد چه اتفاقی می‌افتد. شما در سینما گاهی مجبورید دنبال راه حل بگردید وقتی برای فیلمتان موضوع خانواده را انتخاب می‌کنید درواقع این خودش یک جور راه حل است. امیدوارم این جشنواره ادامه پیدا کند.

سپس مهناز مظاهری عضو هیات داوران بخش مستند جشنواره فیلم حوا نیز مطرح کرد: لازم است چند نکته را بگویم. اگر ما بخواهیم فیلم موثری داشته باشیم، از تولید مستند غفلت نکنیم.

اسماعیلی: رسالت اصلی انقلاب اسلامی تحکیم خانواده است/ از تمام ابزار هنر برای حمایت جایگاه خانواده استفاده می‌کنیم

وی افزود: تولید مستند می‌تواند مثل فرش کرمان با گذشت زمان ارزنده تر شود. به مدیران پیشنهاد می‌کنم تولیدات مستند را جدی بگیرند. نکته دوم این است که در جلسه‌ای که با حضور بانوان در اسفند سال گذشته برگزار شد در حضور وزیر از مطالبات بانوان هنرمند گفتم. زنان در قرآن مبنای آرامش برای خانواده معرفی شده‌اند. در طول سال‌های متمادی به ویژه پس از انقلاب بانوان هنرمند خاطرات ارزشمندی را برای ما آفریدند؛ بانوی ایرانی علاوه بر اینکه بسیار به هنر علاقه‌مند است ایثارگرانه فیلم می‌سازد. از شما می‌خواهم به افتخار بانویی که برای ما خاطره آفریده است، دست بزنید؛ بانو مرضیه برومند. او به شایستگی مسئولیت مدیرعاملی خانه سینما را برعهده دارد.

در ادامه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور و مهدیه سادات محور دبیر جشنواره فیلم حوا برای تقدیر از فخرالسادات میرلواسانی مادر شهیدان صادقی که به دلیل شرایط جسمانی امکان حضور روی سن نداشت، به میان تماشاگران رفتند.

سپس خزعلی پشت تریبون قرار گرفت و مطرح کرد: از همه دست‌اندرکاران این جشنواره تشکر می‌کنم. امروز با پیام رییس جمهور ۹ کارگروه را برای خانواده تشکیل دادیم که بخشی از آن مربوط به هنر و رسانه و مربوط به خانواده تراز انقلاب اسلامی است. اگر خانواده سالم داشته باشیم جامعه ما سالم خواهد بود. امیدوارم دیگر از هم پاشیدگی خانواده را شاهد نباشیم. محور خانواده زن است. اگر زنانی مهربان، قوی و خردمند داشته باشیم، خانواده‌ای محکم و قوی نیز خواهیم داشت.

اسماعیلی: رسالت اصلی انقلاب اسلامی تحکیم خانواده است/ از تمام ابزار هنر برای حمایت جایگاه خانواده استفاده می‌کنیم

بخش پایانی آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا با اجرای قطعاتی توسط سالار عقیلی همراه بود و پرچم‌ کشورمان در دستان حاضران در سالن به اهتزاز درآمد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار