عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دانشجومعلمان نقش ویژه‌ای نسبت به ترویج غدیر در جامعه دارند

«دهقانی اشگذری» گفت: دانشجومعلمان به دلیل اینکه قرار هست در آینده معلم بشوند نقش ویژه‌ای در افزایش معرفت خود نسبت به غدیر و ترویج آن در سطح جامعه بر عهده دارند.
کد خبر: ۶۰۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱ - 09July 2023

«محمدمهدی دهقانی اشگذری» عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد با اشاره به آیه شریه «الیوم اکملت لکم دینکم»؛ عید غدیر را بزرگ‌ترین عید مسلمانان و نه صرفا شیعیان دانست و اظهار داشت: عید غدیر در واقع عید ولایت و کمال دین است و در برخی از روایات داریم که ولایت اصلی‌ترین رکن اسلام به شمار می‌آید.

وی ‌با اشاره به حدیث سلسه الذهب بیان داشت: ولایت به عنوان مهم‌ترین عامل در زندگی افراد محسوب می‌شود و شرط ورود به پناهگاه و حصن الهی است.

دهقانی در ادامه با اشاره به وظایف معلمان و دانشجومعلمان در قبال مسئله غدیر، اظهار کرد:اولین نقش ما در این موضوع این است که تا می‌توانیم بر معرفت و شناخت خود نسبت به آن بیفزاییم و خوشبختانه در عصری زندگی می‌کنیم که منابع اطلاعاتی خوبی را برای افزایش درک خود در اختیار داریم.

عضو هییت علمی دانشگاه فرهنگیان یزد دومین وظیفه معلمان و دانشجومعلمان را آشنا سازی آحاد جامعه نسبت به پیام غدیر دانست و ضمن اشاره به نقش بی بدیل آنان در این موضوع بیان داشت: تا می‌توانید سعی کنید دانش آموزان خود را با سبک و سیاق زندگی مولا امیرالمومنین علی (ع) آشنا کنید.

وی عنوان کرد: دانشجومعلمان نیز به دلیل اینکه قرار هست در آینده معلم بشوند نقش ویژه‌ای را در افزایش معرفت خود نسبت به غدیر و ترویج آن در سطح جامعه بر عهده دارند.

این استاد دانشگاه با بیان اهمیت زمینه سازی مسئله غدیر در کلاس‌های درس توسط معلمان گفت: معلمان ما باید با بهره گیری از محتوا‌های غنی و مناسب، فضای ذهنی دانش آموزان را به سمت غدیر سوق بدهند و زمینه لازم را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن آن فراهم کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان یزد متذکر شد: تعریف داستان روز غدیر، بیان بخش‌هایی از خطبه غدیریه، پخش کلیپ و فیلم‌های جذاب در رابطه با آن، حمایت از طرح‌های خلاقانه دانش آموزان و... از جمله اقداماتی هست که معلمان در راستای زمینه سازی غدیر می‌توانند انجام بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار