استاندار کردستان خبر داد؛

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به طرح راه‌آهن همدان - سنندج در سفر رییس جمهور به کردستان

«زارعی‌کوشا» گفت: در سفر رییس جمهور به استان، ۸۰۰ میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافت و در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۶۰۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ - 09July 2023

اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان به طرح راه‌آهن همدان- سنندج در سفر رییس جمهور به کردستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «اسماعیل زارعی‌کوشا» استاندار کردستان در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار داشت: زمانی که دولت سیزدهم سرکار آمد، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای راه آهن همدان سنندج هزینه شده بود و این پروژه با ۷۰۰ میلیارد تومان دیون و بدهی به دولت جدید تحویل داده شد.

وی یادآور شد: در سفر رییس جمهور به استان، ۸۰۰ میلیارد تومان به این طرح تخصیص یافت و در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

زارعی کوشا ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته، با قیمت امروز، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام طرح راه‌آهن همدان- سنندج نیاز است با این حال این پروژه جزو اولویت‌های دولت در ماه‌های آینده برای بهره‌برداری است.

استاندار کردستان یادآور شد: از دیگر طرح‌های مهم دیگر، در حوزه وزارت نیرو است که امسال سد چراغ ویس سقز، سد سیازاخ و تصفیه خانه دیواندره به بهره برداری می‌رسد.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنانش از هزینه کرد ۳۰۰ میلیون دلاری برای سد ژاوه خبر داد و گفت: عزم ما این است که امسال یا تا دو سه ماه اول سال آینده این طرح به بهره برداری برسد.

وی به طرح فرودگاه سقز نیز اشاره داشت و افزود: تاکنون شرکت فرودگاه‌های کشور، ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه کرده و به شرط همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، شهریورماه به اتمام خواهد رسید.

استاندار کردستان ضمن ابراز امیدواری برای رفع مشکل پروازهای فرودگاه سنندج در ماه های آینده، ادامه داد: کریدور شمال جنوب در مسیر بوکان به سنندج فعال اما محور کامیاران به سنندج هنوز فعال نشده است.

زارعی کوشا یادآور شد: تلاش می کنیم براساس برآورد صورت گرفته، سه هزار میلیارد تومان از محل مولدسازی برای اجرای قطعات کریدور مسیر سنندج به کامیاران تامین کنیم.

این مسئول اضافه کرد: پروژه انتقال آب از سد آزاد به دهگلان و قروه قرار بود تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد اما با عزم وزارت نیرو، برنامه این است تا قبل از پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

استاندار کردستان به نشست اخیر استانداران با رییس جمهور اشاره کرد و گفت: در این نشست بحث منابع بانکی ناچیز کردستان مطرح شد که رییس جمهور دستور تجدیدنظر در اختصاص منابع بانکی به استان‌های کم برخوردار را صادر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار