رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کردستان خبر داد؛

بازداشت سارقان منزل در شهرستان سنندج

سرهنگ «شاکری» از بازداشت سارقان منزل در شهرستان سنندج حبر داد و گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی 4 نفر سارق حرفه‌ای در این خصوص شدند.
کد خبر: ۶۰۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ - 08July 2023

بازداشت سارقان منزل در شهرستان سنندجبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ «فرامرز شاکری» رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کردستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از بازداشت سارقان منزل در شهرستان سنندج خبر داد و اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در شهرستان سنندج، بررسی موضوع در دستور کار، کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی 4 نفر سارق حرفه‌ای در این خصوص شدند، که پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند. 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی، متهمان به 12 فقره سرقت منزل اعتراف کردند، گفت: متهمان به همراه پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند. 

این مسئول از بازداشت سارق قطعات خودرو با کشف 70 فقره سرقت قطعات خودرو در سنندج خبر داد و عنوان کرد: ماموران کلانتری 18 نایسر سنندج با اشراف اطلاعاتی یک سارق قطعات خودرو را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند. 

شاکری با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی، متهم به 70 فقره سرقت قطعات خودرو اعتراف کرد، خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر مالخر دستگیر و مقادیری اموال سرقتی  نیز از آنان کشف و  به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه عمده سرقت‌ها به دلیل غفلت مال باختگان اتفاق می‌افتد، یادآور شد: این غفلت و ناآگاهی نسبت به موارد ایمنی است که زمینه‌ سوء‌‌‌استفاده سارقان را فراهم می‌کند، بنابراین شهروندان حتی الامکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کرده و از گذاشتن کلید منزل زیر جا کفشی، داخل کفش، گلدان و ... خودداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان با تأکید بر اینکه شهروندان منزل خود را به تجهیزاتی از قبیل دزدگیر و یا دوربین مداربسته تجهیز کنند، عنوان کرد: هنگام ترک منزل از نگهداری هر گونه وجه نقد، اشیاء قیمتی، طلا و جواهرات در منزل خودداری کرده و آنها را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد سپرده و هنگام خروج از منزل از قفل و بسته بودن درب‌های ورودی، تراس، پشت بام و پنجره‌ها مطمئن شوند.

وی با یادآوری اینکه شهروندان از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس و غیر مطمئن پرهیز و صدای زنگ منزل و سوالات بی‌مورد توسط افراد ناشناس را زنگ خطر تلقی کنند، تأکید کرد: حتما هر گونه موارد مشکوک و توقف بدون دلیل خودروهای سواری مشکوک که معمولا 3 یا 4 نفر سرنشین دارند در نزدیکی منزل قابل بررسی و آن را به پلیس 110 اطلاع دهید. 

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان ابراز داشت: شهروندان از بازکردن درب منزل بر روی اشخاص مشکوک که تحت عنوان میهمان سایر واحدهای مجتمع، تعمیر کار، تاسیساتی و ... مراجعه کرده، قبل از شناسایی و اطمینان خوداری و حفاظت فیزیکی منزل را کامل و استفاده از نرده و حفاظ برای پنجره‌ها، دیوار حیاط و نصب درب ضد سرقت ضروری است. 

شاکری گفت: تصور این است که سرقت منزل در نیمه‌های شب انجام می‌شود در حالیکه بیشترین سرقت‌های منزل در اوایل شب از غروب آفتاب تا نیمه شب و در فاصله زمانی کوتاه صورت می‌گیرد، لذا همیشه به هنگام خروج از منزل از قفل بودن درب تراس اطمینان حاصل کرده و از قرار دادن کلید بر روی آن خودداری کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار