امام جمعه وردنجان:

حمایت از مظلوم وظیفه دینی همگانی است

حجت الاسلام والمسلمین «محمدی» دلیل زنده نگه داشتن غدیر را در راستای حمایت از مظلوم دانست و گفت: حمایت از شخص مظلوم، حمایت از زیبایی‌های عالم و حمایت از آرمان‌های اهل بیت (ع) است.
کد خبر: ۶۰۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲ - 01July 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین «علی محمدی» امام جمعه شهر وردنجان صبح امروز در جلسه اخلاق کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، اظهار داشت: غدیر مظلوم واقع شده و باید تلاش کنیم این واقعه همچون اربعین و عاشورا، جهانی شود.
وی با اشاره به دعای ۳۸ صحیفه سجادیه، حمایت از مظلوم و دفاع از حق مظلوم در هر شرایطی را وظیفه دینی دانست.

محمدی دلیل زنده نگه داشتن غدیر را در راستای حمایت از مظلوم دانست و تصریح کرد: حمایت از شخص مظلوم، حمایت از زیبایی‌های عالم و حمایت از آرمان‌های اهل بیت (ع) است.

امام جمعه وردنجان ادامه داد: انسانی که همواره خود را بدهکار به مردم، خالق و اهلبیت علیهم السلام بداند، این روحیه موجب رستگاری او می‌شود.

وی عنوان کرد: قدردانی از نعمات مادی و معنوی الهی، باید به سه صورت زبانی، قلبی و عملی باشد، کسی که خویش را به صفت زیبای تواضع و فروتنی آراسته باشد تکبر را از خود رانده و می‌تواند عذرخواهی دیگران را قبول کند و آن‌ها را در برابر اشتباهات‌شان ببخشد.

محمدی اضافه کرد: چینش عالم بدین گونه است که اگر دیگران را بخشیدیم، خدای متعال نیز ما را خواهد بخشید همچنین داشتن سعه صدر و قلب بزرگ عامل مهمی برای تحقق روحیه بخشیدن دیگران است.

امام جمعه وردنجان در ادامه با تأکید بر اهمیت برآورده کردن نیاز‌ها و حاجات دیگران و مقدم دانست نیاز دیگران بر خود، سیره معصومین علیهم السلام در این زمینه را تبیین کرد و افزود: انسان پویا و تراز اسلامی کسی است که توجه به رفع نیاز دیگران را بر خود مقدم بدارد چراکه سیره اهل بیت (ع) نیز همین گونه بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار