معاون اجرایی ارتش عنوان کرد؛

آموزش چندین مهارت اشتغال‌زا به سربازان در ارتش

امیر سرتیپ «محمودی» گفت: با راه‌اندازی قرارگاه‌های مهارت‌آموزی در ارتش، یک یا چندین مهارت به‌صورت تئوری و عملی به سربازان آموزش و گواهینامه پایان دوره به آن‌ها اعطا می‌شود.
کد خبر: ۵۹۷۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ - 19June 2023

اجرای صحیح جهاد تبیین در ارتش/ آموزش چندین مهارت اشتغال‌زا به سربازانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «محمد محمودی» معاون اجرایی ارتش در گفت‌وگویی رادیویی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که در راستای حفظ امنیت مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی دوشادوش مردم ایران اسلامی و بر اساس تدابیر ارزشمند فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، برای اجرای صحیح جهاد تبیین در کنار سایر مأموریت‌ها قدم بردارد.

امیر سرتیپ محمودی افزود: در ارتش، قرارگاهی متشکل از متخصصان، صاحبنظران، سازمان‌های وابسته به ارتش، معاونان فنی و علمی آموزشی و سایر نخبگان در راستای جهاد تبیین، ساماندهی شده که مسائل سربازی را به‌صورت روزانه پیگیری می‌کنند.

معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه در حوزه تبیین در ارتش دو نگاه و رویکرد درونی و بیرونی پیگیری می‌شود، گفت: رویکرد درونی شامل آگاه‌سازی و آشنایی سربازان ارتش با مسائل و کار‌های ارزشمند و امیدآفرینی که در ۴۴ سال بعد از انقلاب اسلامی انجام شده و رویکرد بیرونی با هدف تبیین این دستاورد‌ها و کار‌ها برای مردم است تا آگاهی یابند که ارتش جمهوری اسلامی چه اقداماتی را در راستای مأموریت‌هایش انجام داده است، تا این خبر‌های امیدبخش باعث ارتقاء انگیزه و روحیه مردم و جوانان شود.

وی راه‌اندازی قرارگاه‌های مهارت‌آموزی سربازان را یکی از اقدامات مهم ارتش برشمرد و عنوان کرد: با راه‌اندازی قرارگاه‌های مهارت‌آموزی در ارتش، یک یا چندین مهارت به‌صورت تئوری و عملی به سربازان آموزش و گواهینامه پایان دوره به آن‌ها اعطا می‌شود که با اجرای این طرح سربازان بعد از انجام خدمت با مهارتی که فرا گرفته‌اند، می‌توانند برای خود شغلی ایجاد کنند و یا در مراکزی که نیازمند تخصص و حرفه آن‌ها هستند، مشغول به کار و در همین راستا می‌توانند از وام اشتغال و کارآفرینی نیز بهره‌مند شوند.

امیر محمودی در ادامه با اشاره به مأموریت ناوگروه ۸۶ ارتش و سفر به دور دنیا در ۲۴۰ روز بیان کرد: ناو دنا توسط جوانان این مرز بوم طراحی شده و با موفقیت اقیانوس‌های پر تلاطم را پشت سر گذاشت؛ این یکی از موفقیت‌های ارتش است که باید به صورت دقیق تبیین و تشریح شود.

معاون اجرایی ارتش اضافه کرد: دانستن این مطلب که ما با دست خالی در مقابل تهدید‌های دشمن توانستیم به این پیشرفت‌ها دست پیدا کنیم، برای مردم به‌خصوص نسل جوان، باعث تقویت انگیزه و امیدواری بوده و این برای ما بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار