اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت

تجهیز شناور‌های «ندسا» به موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر، رونمایی سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز نهاجا، و پاکسازی ارتفاعات شمال‌غرب از لوث وجود عناصر گروهک‌های ضد انقلاب از جمله اخبار مهم دفاعی امنیتی در هفته گذشته است.
کد خبر: ۵۹۶۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۶ - 16June 2023

اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشتبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرفصل مهم‌ترین اخبار حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است.

برای مشاهده متن هر خبر، بر روی تیتر مربوطه کلیک کنید.

در بازدید از جزایر نازعات خلیج فارس مطرح شد؛
فرمانده نیروی دریایی سپاه: نیازی به حضور نامشروع کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس نیست
دریادار «تنگسیری» گفت: برقراری امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز با هم‌افزایی و همگرایی کشورهای این منطقه صورت می‌گیرد و هیچ نیازی به حضور نامشروع کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
تحریم، جمهوری اسلامی را از حرکت بازنمی‌دارد
امیر دریادار «ایرانی» گفت: جوانان ایرانی در ناوگروه ۸۶ با انجام موفق مأموریت خود، پیام ایرانیان را به دنیا ابلاغ کردند که تحریم، تهدید و توطئه هیچ‌گاه ما را از حرکت بازنمی‌دارد و تأثیری ندارد.

یادداشت/
ضربه‌پذیری موساد
نیرو‌های موساد نه‌تنها در ایران بلکه در سایر کشور‌ها هم ضربه‌پذیر هستند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
نیروی پدافند هوایی ارتش مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات به‌روز دنیاست
امیر سرتیپ صباحی‌فرد گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه نیروی قدرتمند پدافند هوایی، مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و تجهیزات به‌روز دنیاست.

با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش؛
پیشکسوتان خلبان نیروی هوایی ارتش تجلیل شدند
آیین تجلیل از پیشکسوتان خلبان و فنی و فرزندان شهدای نیروی هوایی با حضور فرمانده نیروی هوایی در ستاد این نیرو برگزار شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد؛
نقش سرنوشت‌ساز پهپاد‌ها در نبرد‌ها
امیر واحدی گفت: اهمیت و به‌کارگیری هواپیمای بدون سرنشین به اندازه هواپیما‌های با سرنشین جدی و اثرگذار است و در درگیری‌ها و جنگ‌های امروز در کنار جنگنده‌های باسرنشین، می‌توانند سرنوشت جنگ را تغییر دهند.

رونمایی از پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور فرمانده کل سپاه
پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور سردار سرلشکر «سلامی» رونمایی شد.

در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع؛
سند «تبیین راهبردی تحقق شعار سال ۱۴۰۲ با رویکرد جهش در پشتیبانی دفاعی و مشارکت در تولید ملی» رونمایی شد
همایش مدیران ارشد وزارت دفاع با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار و طی آن از سند تبیین راهبردی تحقق شعار سال ۱۴۰۲ با رویکرد پشتیبانی دفاعی و مشارکت در تولید ملی رونمایی شد.

در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛
سرلشکر باقری: توسعه جغرافیای نقش‌آفرینی نیرو‌های مسلح/ لزوم سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوظهور/ ایران در مسیر قدرت‌یابی قرار گرفته است
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: دقت، توجه و سرمایه‌گذاری در علوم و فناوری‌های نوظهور بسیار مهم و ضروری است و در این راستا باید از تمامی ظرفیت و توانمندی‌های کشور استفاده شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح:
افزایش ۲ برابری تولید کالا و خدمات غیرنظامی در سال ۱۴۰۱/ دیپلماسی دفاعی با تأکید بر ظرفیت‌سازی در صادرات از اهداف وزارت دفاع است
امیر سرتیپ آشتیانی گفت: وزارت دفاع همیشه آماده و پا در رکاب ایستاده است تا در سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط تحمیل شده از سمت دشمن، اقتدار نظامی، علمی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:
کشور به یُمن اقتدار دفاعی از گزند تهدیدات نظامی مصون مانده است
حجت‌الاسلام «آقاجانپور» نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را متمایز از سایر ارتش‌های جهان دانست و گفت: به یُمن اقتدار دفاعی، کشور از گزند تهدیدات نظامی مصون مانده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا:
مرز‌ها با تجهیزات به‌روز رصد می‌شوند
امیر سرتیپ «آذریان» گفت: فرزندان ملت در نیروی زمینی ارتش و یگان‌های مرزبانی فراجا به‌صورت شبانه‌روزی با بهره‌گیری از تجهیزات روزآمدی که در اختیار دارند، مرز‌ها را رصد می‌کنند.

یادداشت/
تغییر راهبرد دشمن از «انکار» به «محاسبه»
مأموریت «طهرانی‌مقدم»‌های این سرزمین، هیچ‌گاه متأثر از حقارت نفس خائنان به این سرزمین نشد و القائات یأس‌آلود دنباله‌های داخلی آمریکا، هرگز خللی در عزم مردانه آن‌ها وارد نکرد.

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح: رونمایی از موشک «فتاح» اقدامی امیدآفرین است/ باید دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود
حجت‌الاسلام گواهی با بیان اینکه ایران اسلامی به پیشرفت‎های زیادی در حوزه‌های مختلف دست یافته است، گفت: رونمایی از موشک بومی هایپرسونیک «فتاح»، اقدامی امیدآفرین و موجب ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمنان است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش:
توانمندی‌های نیروی پدافند هوایی افزایش می‌یابد
امیر «یوسفی خوش‌قلب» با تأکید بر نقش مؤثر دانش‌پژوهان نیروی پدافند هوایی ارتش در ارتقاء توان دفاعی کشور، گفت: توسعه تجهیزات نظامی، توانمندی‌ها و دستاورد‌های این نیرو در راستای صیانت از آسمان ایران اسلامی است.

در همایش جهاد تبیین مطرح شد؛
فرمانده هوانیروز ارتش: نقش مهم هوانیروز در برهم‌زدن معادلات نظامی دشمنان/ کوچکترین اقدام خصمانه با پاسخ سخت‌ نیرو‌های مسلح مواجه می‌شود
امیر سرتیپ «قربانی» گفت: ناوگان هوانیروز ارتش به‌روز شده است و امروز این یگان نقش بسیار مهمی در برهم‌زدن معادلات نظامی دشمنان دارد.

معاون اجرایی ارتش:
عزل بنی‌صدر در سرنوشت جنگ تأثیرات مثبتی داشت
امیر سرتیپ «محمودی» گفت: مشکل‌آفرینی‌ها و کارشکنی‌های بنی‌صدر در جنگ تحمیلی برای فرماندهان و رزمندگان اسلام عذاب‌آور شده بود و برکناری وی از جایگاه فرماندهی کل قوا تأثیرات بسیار مثبتی در سرنوشت جنگ داشت.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
قدرت موشکی ایران خاری در چشم دشمنان است
امیر سرتیپ «صباحی‌فرد» با تأکید بر اینکه قدرت بازدارندگی تسلیحات موشکی ایران خاری در چشم دشمنان است، گفت: آرامش مردم، حفظ منافع ملی و افزایش قدرت بازدارندگی کشورمان خط قرمز نیرو‌های مسلح است.

رئیس هیئت نظامی پنج‌گانه ستاد کل نیرو‌های مسلح:
ایران در مسابقات جهانی پنج‌گانه نظامی شرکت می‌کند
سردار سرخیلی گفت: ایران در مسابقات جهانی پنج‌گانه نظامی که به میزبانی فنلاند در مرداد برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

در برنامه صف اول شبکه خبر مطرح شد؛
امیر سیاری: اشراف نیروهای چهارگانه ارتش بر فراسوی مرزها/ نیروی زمینی ارتش آمادگی پاسخ به هر تهدیدی را دارد
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش در اقصی‌نقاط این کشور آمادگی دارد تا هر کجا که لازم باشد در مقابل هر تهدیدی بایستد و جوابگو باشد تا امنیت و ثبات مرز‌های کشور حفظ شود.

معاون سیاسی سپاه در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛
روایت غلط با دروغی بزرگ برای فریب مردم
سردار جوانی گفت: دشمنان با طرح این موضوع که ایران قبل از انقلاب، پیشرفته بوده، اما انقلاب اسلامی باعث عقب‌ماندگی جامعه شده، به دنبال آن هستند تا روایت غلط خود را با دروغی بزرگ، در جامعه ترویج و مردم را فریب دهند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه عنوان کرد؛
تجهیز شناور‌های «ندسا» به موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر
دریادار تنگسیری گفت: برای اولین بار است که موشک‌های عمودپرواز و موشک‌هایی با برد ۲ هزار کیلومتر روی کشتی‌های ما نصب شده است.

بازدید فرمانده نهاجا از مجتمع آموزشی نجات خدمه نیروی هوایی ارتش
امیر سرتیپ واحدی با حضور سرزده در مجتمع آموزشی نجات خدمه نیروی هوایی ارتش در محمودآباد، روند آموزش خلبانان این نیرو را مورد ارزیابی قرار داد.

در گردهمایی روحانیون مقیم مرکز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛
معاون هماهنگ‌کننده ارتش: حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی مهم‌ترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است
دریادار سیاری گفت: حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی مهم‌ترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن است.

در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛
امیر پوردستان: سرمایه‌گذاری دشمن برای ضربه زدن به «ایمان» و «امید» مردم/ ابرموشک «فتاح» تنها یکی از دستاوردهای نیروهای مسلح است
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش گفت: امروزه درگیر جنگ ترکیبی با دشمنی هستیم که از همه مؤلفه‌های قدرت به‌صورت همزمان علیه کشورمان استفاده می‌کند.

در همایش تبیین فرمایشات فرمانده معظم کل قوا؛
فرمانده نیروی هوایی ارتش: ساخت موتور‌های توربینی و پیستونی توسط «نهاجا»/ نیروی هوایی به فناوری‌های برترساز دست یافته است
امیر سرتیپ واحدی گفت: نیروی هوایی ارتش در عرصه‌های مختلف همچون افزایش توان نقطه‌زنی، ارتقای ناوگان پهپادی و اشراف اطلاعاتی در منطقه خلیج فارس اقدامات اثربخشی را انجام داده است.

در همایش تبیین فرمایشات فرمانده معظم کل قوا؛
رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: ایران در سطح جهانی به قدرت بازدارندگی دست یافته است
سردار سرتیپ شیرازی گفت: خودکفایی و بومی‌سازی محصولات دفاعی موجب شده که امروز نه‌تنها در منطقه بلکه در سطح جهانی به قدرت بازدارندگی برسیم.

در همایش تبیین فرمایشات فرمانده معظم کل قوا؛
فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری: فعالیت دانشگاه شهید ستاری در حوزه هوش مصنوعی و کوانتوم/ بهره‌گیری از رهنمودهای رهبری مسیرِ روشنِ رسیدن به قله تمدن‌سازی است
امیر سرتیپ دوم «مروی‌نام» گفت: دانشگاه شهید ستاری علاوه بر مرجعیت در حوزه‌های سایبر، پهپاد، جنگال، هوش مصنوعی و کوانتوم، برای فعالیت در سایر حوزه‌ها و فناوری‌های روز هم اقدام کرده است.

با حضور رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا؛
سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز نهاجا رونمایی شد
سامانه شبیه‌ساز مراقبت پرواز نیروی هوایی ارتش صبح امروز در دانشگاه هوایی شهید ستاری رونمایی شد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران:
ایران قطب ساخت شبیه‌سازهای پروازی در منطقه است
امیر سرتیپ واحدی با اشاره به رونمایی سامانه آموزشی شبیه‌ساز در دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: کشورمان قطب ساخت شبیه‌ساز‌های پروازی در منطقه است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
نقش مؤثر تسلیحات بومی در تثبیت قدرت بازدارندگی کشور/ متناسب با تهدیدات توان پدافندی ایران در حال رشد است
امیر سرتیپ الهامی با اشاره به توسعه تجهیزات راداری و موشکی نیروی پدافند هوایی گفت: متناسب با تهدیدات و چالش‌های موجود، قدرت پدافندی ایران در حال رشد و پیشرفت روزافزون است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
مأموریت موفقیت‌آمیز ناوگروه ۸۶ عمق بازدارندگی ایران را به نمایش گذاشت
امیر سرتیپ دوم فلاح با اشاره به افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: مأموریت موفقیت‌آمیز ناوگروه ۸۶ در سفر به دور دنیا، عمق بازدارندگی جمهوری اسلامی را در فراتر از مرزهای ايران به نمایش گذاشت.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش:
ناوگروه ۸۶ با دریانودی جهانی وارد حیاط خلوت آمریکا شد
امیر «کاویانی» با بیان اینکه در مأموریت ناوگروه ۸۶ وارد حیاط خلوت آمریکا شدیم و از پنج تنگه راهبردی و از اقیانوس ناآرامِ «آرام» گذشتیم، گفت: این دریانوردی را با همت و اراده کارکنان انجام دادیم که اقتدار نظام را به اثبات رسانید.

بخش اول/ معاون هلدینگ نفت و گاز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛
افتتاح فاز دوم پالایشگاه «شهدای هویزه» تا پایان امسال/ ساخت بزرگترین تأسیسات پتروشیمی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)
«فرج‌شهیر» گفت: فاز دوم پالایشگاه «شهدای هویزه» که در دست احداث است، ظرف حداکثر هشت ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرمانده نیروی زمینی ارتش:
امنیت کامل در مناطق مرزی استان کردستان برقرار است
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اهتمام نیروی زمینی ارتش در پایش مرزهای کشور گفت: امنیت کامل در مناطق مرزی استان کردستان برقرار است.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان «دافوس ارتش» و پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام
تفاهم‌نامه جامع همکاری بین دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام به امضا رسید.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد؛
تجهیز یگان‌های عملیاتی نیروی پدافند هوایی به سامانه‌های موشکی و راداری بومی پیشرفته
امیر سرتیپ صباحی‌فرد با اشاره به تجهیز یگان‌های عملیاتی نیروی پدافند هوایی به سامانه‌های موشکی و راداری بومی پیشرفته، گفت: این سامانه‌ها در مقایسه با نمونه‌های خارجی مشابه، کیفیت، دقت عملکرد و تعمیر و نگهداری به‌صرفه‌تری دارند.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش:
ایران در مؤلفه‌های قدرت به دستاورد‌های ارزشمندی دست یافته‌ است
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه امروز در حوزه‌ها و مؤلفه‌های قدرت به دستاورد‌های ارزشمندی دست یافته‌ایم، گفت: قدرت دفاعی، نظامی و امنیتی زیرساخت و پیش‌نیاز سایر مؤلفه‌های قدرت است.

جانشین وزیر دفاع در دیدار دبیر کل وزارت دفاع پاکستان:
افزایش همکاری‌های دفاعی ایران و پاکستان/ راه‌ حل مشکلات افغانستان تشکیل حکومتی فراگیر است
سردار «فرحی» گفت: ارتقاء تعاملات دفاعی میان ایران و پاکستان، می‌تواند منجر به استحکام مناسبات، افزایش اعتماد و کاهش نفوذ و نقش بازیگران مخرب و مخالف روابط شود و عرصه را بر گروه‌های تکفیری و تروریستی تنگ کند.

برگزاری کارگاه آموزشی مین‌زدایی بشردوستانه برای وابستگان نظامی ۱۹ کشور
کارگاه آموزشی مین‌زدایی بشردوستانه برای وابستگان نظامی ۱۹ کشور در آموزشگاه تخصصی مین‌زدایی وزارت دفاع برگزار شد.

در جریان رزمایش نیروی زمینی سپاه صورت گرفت؛
پاکسازی ارتفاعات «کوسالان» از لوث وجود عناصر گروهک‌های ضد انقلاب
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) گفت: ارتفاعات کوسالان در شهرستان سروآباد در قالب رزمایش نیرو‌های قرارگاه شهید شهرام‌فر و سپاه کردستان از وجود عناصر وابسته به گروهک‌های ضد انقلاب پاکسازی شد.

با حضور فرمانده کل ارتش.
آیین اهدای نشان فداکاری به شهدای گردان ۲۲ بهمن برگزار شد
نشان فداکاری اعطایی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) طی مراسمی در دانشگاه افسری امام علی (ع)، توسط فرمانده کل ارتش به امیر سرتیپ سید حسام هاشمی، پیشکسوت دفاع مقدس و مشاور فرمانده معظم کل قوا و شش تن از شهدای گردان ۲۲ بهمن اهدا شد.

بازدید معاون عملیات ارتش از پایگاه هوایی بندرعباس
دریادار موسوی با حضور در پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس از بخش‌های مختلف این یگان بازدید کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
نیروهای مسلح ایران همیشه پاسخ محکمی به دشمنان و یاوه‌گویان می‌دهند
امیر دریادار «ایرانی» با بیان اینکه دریادلان ایران اسلامی در ناوگروه ۸۶ آنچه که تکلیف داشتند را به بزرگی و به بهترین نحو انجام دادند، گفت: نیرو‌های مسلح همیشه پاسخ محکمی به دشمنان و یاوه‌گویان می‌دهند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار