در چهاردهمین نشست قرارگاه جهادی ارتقاء تربیت و آموزش فراجا مطرح شد؛

سردار رضایی: نهادینه‌سازی و استمرار فرهنگ دفاع مقدس، عامل موفقیت فراجا/ آموزش، رکن تحول در اجرای مأموریت‌هاست

جانشین فرمانده کل انتظامی با تأکید بر لزوم استمرار ترویج فرهنگ دفاع مقدس و نهادینه‌سازی این فرهنگ، بین نیروهای تحت آموزش مراکز آموزشی فراجا، گفت: هشت سال دفاع مقدس برای جوانان آینده چون کلاس درسی تمام عیار است.
کد خبر: ۵۹۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ - 14June 2023

سردار رضایی: نهادینه‌سازی و استمرار فرهنگ دفاع مقدس؛ عامل موفقیت فراجا/ آموزش، رکن تحول در اجرای مأموریت‌هاستبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ «قاسم رضایی» جانشین فرمانده کل انتظامی در چهاردهمین نشست قرارگاه جهادی ارتقاء تربیت و آموزش فراجا که شب گذشته در مرکز آموزش ثامن‌الائمه (ع) مشهد و همزمان به‌صورت ویدئو کنفرانس با مراکز آموزشی سراسر کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام امام راحل و شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و به ویژه شهدای عرصه نظم و امنیت، اظهار داشت: هرکجا یادگیری و یاددهی، فرهنگ شود، پیشرفت را به همراه دارد.

سردار رضایی با بیان این که فرهنگ انقلابی و ولایی بایستی در مراکز آموزشی و محیط‌های کاری ملموس و قابل مشاهده باشد، افزود: تعلق خاطر نسبت به سازمان باید در افراد تحت آموزش شکل گرفته و فرهنگ جهاد و شهادت، ولایت و اطاعت و حمایت از نظام مقدس اسلامی در دل و جان جوانان رخنه کند.

جانشین فرمانده کل انتظامی با بیان این که با آموزش می‌توان بر روی موضوعات مختلف فرهنگ‌سازی کرد، خاطرنشان کرد: در مراکز آموزشی به ویژه در فراجا بایستی نسبت به مقوله فرهنگ‌سازی متمرکز شوند که یکی از راه‌های این فرآیند، کاربردی کردن آموزش‌هاست.

وی با تأکید بر لزوم استمرار ترویج فرهنگ دفاع مقدس بین نیروهای تحت آموزش و نهادینه‌سازی این فرهنگ، گفت: هشت سال دفاع مقدس برای جوانان آینده چون کلاس درسی تمام عیار است که اگر جوانان، تفکر حاکم بر اذهان آن دوره از جوانان پرشور و انقلابی و ازجان‌گذشته را درک و در موقع لازم به خوبی از آموخته‌هایشان استفاده کنند، قطعاً موفق خواهند بود.

سردار رضایی با اشاره به این که در مراکز آموزشی، علم و مهارت‌ها باید کاربردی و کیفی باشد، بیان داشت: سلامت رفتاری و اخلاقی کارکنان بایستی همواره مورد توجه بوده و آموزش‌های لازم در این خصوص صورت گیرد تا کدها و کلیدهای رفتار سالم سازمانی ملکه اذهان کارکنان شود.

وی با بیان این که اهمیت آموزش بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: در سازمانی پویا و بزرگ همانند فراجا، قطعاً آموزش‌ها در توان رزمی و عملیاتی كاركنان تأثیرگذار است.

جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به اولویت‌های اصلی در مجموعه انتظامی عنوان داشت: آموزش، یكی از این اولویت‌های فراجاست كه موضوعی بسیار جدی و اثربخش در سازمان به شمار می‌رود.

وی تأكید كرد: تا اهمیت و ضرورت آموزش در متولیان امر آموزش بوجود نیاید، فرآیندهای مربوطه به درستی انجام نخواهد شد و این مهم پیش نخواهد رفت و لذا باید اقدامات لازم در این زمینه مضاعف و در مواردی نیز تحول ایجاد شود.

سردار رضایی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در سطح مأموریت‌های انتظامی، بیان داشت: این اقدام به دست توانمند مدیران تربیت و آموزش امكان‌پذیر است؛ براین اساس نباید به گونه‌ای احساس شود كه کار آن‌ها اولویت‌دار نیست چراكه این مأموریت از طریق سازمان ابلاغ شده به همین دلیل باید پای كار بوده و به اهمیت این موضوع اعتقاد داشت.

جانشین فرمانده کل انتظامی با بیان اینكه فراجا «تجهیزات محور» نیست بلكه «انسان‌محور» است، افزود: بالاترین سرمایه در هر سازمانی نیروی انسانی آن است چراكه تأثیرگذار و باعث پیشرفت سازمان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود تنوع ماموریت‌ها و پلیس‌های تخصصی در مجموعه انتظامی، مأموران باید آمادگی لازم را برای اجرای مأموریت‌ها داشته باشند که لازمه تحقق این مهم گذراندن آموزش‌های تخصصی است.

جانشین فرمانده کل انتظامی ادامه داد: باید در مورد دوره‌های آموزش تخصصی به صورت ویژه كار شود، بازنگری بر روی متون صورت گیرد تا در جایگاه اصلی خود قرار ‌‌‌گیریم؛ متولی فرآیند آموزش در فراجا معاونت تربیت و آموزش است و که بایستی اهتمام لازم را در این امور داشته باشد.

سردار رضایی با تأکید بر رفع نقاط ضعف در موضوعات آموزشی، بهره‌وری، روزآمدی و حرفه‌گرایی را از اصول و اهداف تشکیل قرارگاه جهادی آموزش در مجموعه انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: هدف نهایی ما ایجاد امنیت پایدار و توسعه‌یافته است.

وی با تأکید بر اینکه اساسی‌ترین کار در مجموعه انتظامی، آموزش است، گفت: ارتقاء سطح دانش کارکنان برای انجام مأموریت‌های متنوع و نحوه استفاده از ظرفیت و مشارکت مردمی در تولید امنیت پایدار، مهم‌ترین اهداف قرارگاه جهادی ارتقاء تربیت و آموزش فراجا است.

جانشین فرمانده کل انتظامی یکی از راه‌های رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت را گنجاندن تجربه‌های موفق و ناموفق در متون آموزشی عنوان کرد و اظهار داشت: برخورداری از روحیه جهادی در تمامی عرصه‌ها راز موفقیت است که اگر با برنامه‌ریزی در آموزش‌ها به ‌منظور افزایش توانمندی و حرفه‌ای‌گرایی توأمان شود، موفقیت دست یافتنی‌تر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید مبانی لازم در تدوین دوره‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد، افزود: با شناسایی فرصت‌ها، تهدیدها و توانمندی‌ها، سعی بر آن باشد تا همواره پلیس در راستای خدمت‌رسانی به مردم، بهترین عملکرد را داشته باشد.

جانشین فرمانده کل انتظامی عنوان کرد: آموزش بدون تأمین تجهیزات آموزشی معنایی ندارد و استفاده از ابزار، تجهیزات و فناوری‌های نوین قطعا موجب تسریع در یادگیری و انتقال درست و ناب مفاهیم و مهارت‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها