مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان مطرح کرد؛

تبدیل یادمان شهدای گمنام دشت میشان همدان به یک مرکز فرهنگی

سرهنگ «آزادی» گفت: یادمان شهدای گمنام دشت میشان همدان تبدیل به یک مرکز فرهنگی خواهد شد تا اقشار مختلف مردم بتوانند در کنار شهدای گمنام برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی را برگزار کنند و از این فضا به نحو احسن استفاده کنند.
کد خبر: ۵۹۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹ - 11June 2023

یادمان شهدای گمنام دشت میشان همدان تبدیل به یک مرکز فرهنگی خواهد شدسرهنگ پاسدار «هادی آزادی» مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: در ارتفاعات الوند در شهر همدان میزبان پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس هستیم که در سال ۱۳۸۳ در این محل تدفین شوند و هدف این بوده که محل میدان میشان تبدیل به یک فضای فرهنگی برای اقشار مختلف مردم شود و با حضور این شهدا عطر و بوی ایثار و مجاهدت در ارتفاعات همدان ماندگار شود.

وی افزود: اما به جهت اینکه سازه ۱۸ متری این یادمان در سال‌های گذشته ساخته شده بود، به دلیل عدم اجرای فضاسازی محیط پیرامونی، عملیات احداث یادمان ناقص مانده بود.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان گفت: از سال گذشته اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های آثار دفاع مقدس همدان به طور ویژه این موضوع را پیگیری کرد و با پشتیبانی استاندار همدان و تامین اعتبار ساخت و تکمیل این یادمان در سال ۱۴۰۲ همزمان با برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان شاهد تکمیل یادمان شهدای گمنام میشان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یادمان شهدای گمنام دشت میشان همدان تبدیل به یک مرکز فرهنگی خواهد شد تا اقشار مختلف مردم بتوانند در کنار شهدای گمنام برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی را برگزار کنند و از این فضا به نحو احسن استفاده کنند.

آزادی خاطرنشان کرد: یادمان شهدای میشان دارای یک موقعیت خاص و ویژه است و از نظر جذابیت برای توریست، فضاسازی مناسب و ایجاد راه دسترسی مناسب پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است و روشنایی یادمان نیز تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برای ساخت فضایی در کنار یادمان جهت نگه‌داری سیسستم‌های صوتی و لوازمی که برای یک مراسم لازم است پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان خاطرنشان کرد: در این راستا جلساتی را با شهردار همدان و همچنین مجموعه دست اندرکاران برای احداث یادمان داشتیم. یک سری اقدامات اولیه اواخر سال گذشته برای تامین روشنایی یادمان صورت گرفت اما کافی نبود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال و پس از اینکه بارندگی‌ها متوقف شد و امکان انجام عملیات اجرایی فراهم شد، بازدید میدانی از محل یادمان صورت گرفت و شهرداری منطقه یک اکیپ عمرانی خودش را مامور پیگیری موضوع کرده است.

آزادی متذکر شد: اعتبار ساخت یادمان توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان فراهم شده و  پیش‌بینی ما این است که در فصل تابستان امسال شاهد تکمیل یادمان شهدای دشت میشان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار