مروری بر وصیت‌نامه شهید‌ «بقائی‌نژاد»

شهید‌ «سیدحسن‌ بقائی‌نژاد» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است «ای هموطنان مبادا خون اين شهدای عزيزمان را پايمال كنيد كه در آخرت يقه‌تان را می‌گيرند. بايد به اين خون‌هایی كه ريخته شده تک تک جواب دهيد.»
کد خبر: ۵۹۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱ - 16June 2023

مروری بر وصیت‌نامه شهید‌ «بقائی‌نژاد»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، ‌«سیدحسن‌ بقائی‌نژاد» 18 ارديبهشت 1343 در شهرستان فومن ديده به جهان گشود و بيستم دی 1365 با سمت فرمانده گروهان در شلمچه بر اثر اصابت تركش خمپاره به مقام شهادت رسید.

وصیت‌نامه‌ شهید «سیدحسن‌ بقائی‌نژاد»:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خدايا تو رئوفی و مهربان. پس از گناهان گذشته ما درگذر. سپاس و ستايش بر تو خدايی كه جبهه را نصيبم كردی كه تا از جبهه استفاده كنم.

خدايا حال فقط به فكر گناهان گذشته‌ام می‌باشم ولي به كرمت اميدوارم؛ عزيزان مواظب باشيد كه خداوند تک تک شما را امتحان می‌كند كه قرآن در این مورد می‌فرمايد «بشر را امتحان می‌كنيم كه تا به خدا و ماهيتش را بفهمانند و در سوره عنكبوت می‌فرمايد احب الناس ان يتركوا ان يقولوا آمنا و هم لايفتنون و لقد فتنا الذين من قبلهم انسان خيال می‌كند همين مقدار كه می‌گويد ايمان دارم بس است نه امتحان می‌شود.»

بلی انسان اين چنين است؛ انسان برای امتحان به دنيا آمده است؛ خدايا نمی‌دانم آن اندازه مسئوليتی را كه در قبال خون شهداء و اين امام عزيز داشتم خوب انجام داده‌ام يا نه، ان‌شاء‌الله مورد قبول درگاهت قرار گرفته باشد‌.

ای هموطنان مبادا خون اين شهدای عزيزمان را پايمال كنيد كه در آخرت يقه‌تان را می‌گيرند بلکه بايد به اين خونهائی كه ريخته شده تک تک جواب دهيد.

همگی بايد در اين دنيا احساس مسئوليت كنيم وگرنه وای به حالمان؛ رفتن به جبهه را فراموش نكنيد كه اسلام به خون‌های پاک شما نيازمند است و در صفوف نماز جماعت را پر كنيد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار