استاد حوزه و دانشگاه:

رساندن جهان تشیع به ولایت اجتماعی منحصر به فردترین اقدام امام راحل است

حجت‌الاسلام عالی گفت: رساندن جهان تشیع به آخرین مرحله قبل از ظهور شامل مرحله ولایت اجتماعی و حکومت ولایی از کارهای منحصر به فرد امام راحل است.
کد خبر: ۵۹۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷ - 04June 2023
رساندن جهان تشیع به ولایت اجتماعی منحصر به فردترین اقدام امام راحل استبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک،  عاشقان روح الله ساوجی شنبه شب با حضور در مسجد انقلاب این شهرستان در آیین ارتحال، امام راحل را گرامی داشتند و پس از قرائت قرآن به پای صحبت های حجت الاسلام مسعود عالی استاد حوزه و دانشگاه نشستند.
 
حجت‌الاسلام «مسعود عالی» با اشاره به اینکه برای رسیدن به ظهور حضرت ولیعصر (عج) جهان تشیع باید از مراحل مختلفی عبور کند افزود: این مراحل در زمان غیبت توسط نائیبان بر حق امام زمان (عج) و به هدایت حضرت ولیعصر (عج) ریل گذاری می شود.
 
وی اضافه کرد: جمع آوری احادیث و روایت های اهل بیت (ع) مرحله اول این ریل گذاری بوده که توسط بزرگانی چون شیخ صدوق، شیخ طوسی و شیخ کلینی به عنوان زیرساخت های فرهنگ تشیع انجام گرفته است.
 
استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: پس از آن حفظ شیعه از ورطه نابودی و گزند دشمنان است که در طول تاریخ همواره انجام شده اما مهمترین دوره این مرحله حفظ جان پیروان این مذهب در حمله مغولان به ایران بود که با تدبیر بزرگانی چون خواجه نصیرالدین طوسی و علامه حلی انجام گرفت.
 
وی مبارزه با استعمار را که توسط بزرگانی چون میرزای شیرازی انجام را از دیگر مراحل ریل گذاری قبل از ظهور اعلام کرد و گفت: شیعیان در طول تاریخ گروهی بودند که مورد تبعید و ظلم قرار گرفته اند چراکه سرپرستی جامعه آنها تحت سلطه طاغوت بودند اما با شکل گیری جمهوری اسلامی از این موقعیت بیرون آمدند.
 
حجت الاسلام عالی یادآور شد: بر اساس روایت ها و آموزه های اسلامی آخرین مرحله ظهور که باید ریل گذاری در آن صورت بگیرد رساندن شیعه از ولایت فردی به ولایت اجتماعی یا همان حکومت ولایی است تا پیروان این مذهب حکومت را به شخص امام زمان تحویل دهند.
 
وی افزود: روایت های مختلفی در خصوص تدبیر قوم سلمان، افراد مشرق زمین که همان جامعه ایرانی وجود دارد که ولایت شیعه را ایجاد خواهند و زمینه ساز حکومت مهدی هستند و حکمرانی در حکومت ولایی در اصل با باتقوا ترین و مومن ترین فرد است تا حکومت را به خود معصوم برساند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضرت امام توانستند با تشکیل ولایت فقیه و ایجاد یک حکومت ولایی آخرین ریل را در این مسیر پایه ریزی کنند گفت: تمرین ولایت مداری حول محور نایب امام زمان (عج) و حمایت و تبعیت محض از ولایت انجام می شود.
 
حجت الاسلام «جعفر رحیمی» امام جمعه ساوه نیز در این آیین با بیان اینکه امام راحل توانستند با به ثمر رساندن انقلاب شکوهمند اسلامی غیرزدایی کردند افزود: ایشان توانستند پس از سال ها مبازره با اتکا به آموزه های اسلامی و پشتیبانی ملت نهضت خود را به شکلی به پیروزی برسانند که دست تمامی افراد غیر از ایران اسلامی کوتاه شود.
 
امام جمعه ساوه با اشاره به آغاز سی و پنجمین سال رهبری حضرت آیت الله خامنه ای افزود: امروز یک بیماری شایع به نام حجاب معاصرت در میان ماو راویان و تحلیلگران تاریخ وجود دارد و چه بسیار تاریخ نویسان و تحلیل گران که در پرده و حجاب معاصرت، از ضبط و تحلیل مهمترین وقایع تاریخی هم عصر خود غفلت کرده اند.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار