مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان تاکید کرد؛

لزوم توجه بیشتر به میراث ناملموس در حوزه دفاع مقدس

سردار «ظفری» گفت: باید به بحث میراث ناملموس در حوزه دفاع مقدس توجه بیشتری کرد، ایده‌ها و سوژه‌های نابی در این حوزه وجود دارند که باید معرفی شوند.
کد خبر: ۵۹۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴ - 21May 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، جلسه مشترکی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «محسن معصوم‌علیزاده» مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان، «خسرو زند» مدیر اجرای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، سرهنگ پاسدار «هادی آزادی» مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان و «کمال مظفری» مدیر روابط عمومی اداره‌‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و خبرگزاری دفاع‌پرس همدان در مکان اداره‌کل میراث فرهنگی همدان برگزار شد.

سردار ظفری در این جلسه با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس نهایت تلاش خود را در راستای ثبت شهر هگمتانه به عنوان یک میراث جهانی انجام خواهد داد، اظهار داشت: باید به بحث میراث ناملموس در حوزه دفاع مقدس توجه بیشتری کرد، ایده‌ها و سوژه‌های نابی در این حوزه وجود دارند که باید معرفی شوند.

لزوم توجه بیشتر به میراث ناملموس در حوزه دفاع مقدس

وی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی به عنوان یکی از اعضای اصلی کمیته‌های هشت گانه شورای هماهنگی حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نقش ویژه خودش را ایفا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، خاطرنشان کرد: اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس طی نشستی مشترک با مدیرکل صدا و سیما شرایطی را فراهم می‌کند که بیشتر از گذشته به معرفی میراث‌های ملموس و ناملموس به سطح جامعه پرداخته شود.

لزوم توجه بیشتر به میراث ناملموس در حوزه دفاع مقدس

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت مباحث مرتبط به میراث فرهنگی و شناخت مردم از گذشته کشور پهناور ایران، عنوان کرد: تمام ظرفیت میراث فرهنگی استان در سال جاری در خصوص ثبت جهانی شهر هگمتانه است و از همه دستگاه‌ها مانند اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان می‌خواهیم که در این مسیر ما را کمک کنند.

لزوم توجه بیشتر به میراث ناملموس در حوزه دفاع مقدس

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه میراث فرهنگی در هر زمینه‌ای که لازم باشد به فعالیتهای معنوی مرکز فرهنگی و موزه کمک می‌کند، تصریح کرد: کارکنان این اداره‌کل به صورت جهادی در حال مرمت نقاط فرهنگی و بافت سنتی شهر همدان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار