نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

تبلیغات محیطی به هسته مرکزی شهر مشهد محدود نشود

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: یکی از نکات بسیار مهمی که در حوزه مسائل فرهنگی باید در دستور کار باشد، این است که نباید در مشهدالرضا (ع) همه تبلیغات محیطی و فضاسازی‌های شهری در مناسبت‌ها به هسته مرکزی و بافت پیرامونی حرم مطهر محدود شود.
کد خبر: ۵۸۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲ - 11May 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار با مسئولان نهاد‌های فرهنگی و برگزارکنندگان اجتماع عظیم صادقیون در روز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: شهرداری در فضاسازی شهری، دستگاه‌های امنیتی در صیانت از مردم، رسانه‌ها در پوشش خبری و سازمان‌های تبلیغی در دعوت مردم برای حضور به میدان بیایند تا در قالب یک فعالیت تشکیلاتی و هماهنگ بتوان نمونه اجتماع باشکوه در عزای حضرت زهرا (س)، این بار در سوگ شهادت امام صادق (ع) برپا شود.

وی افزود: در میان حضرات معصومین، وجود اقدس امام جعفر صادق (ع) از نقش محوری برخوردار است. این محوریت برای مشهدی‌ها باید حائز اهمیت مضاعف باشد، زیرا این امام صادق (ع) است که برای نخستین بار، مژده ولایت امام رضا (ع) و ظهور امام زمان (عج) را به شیعه می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: یکی از حکمت‌هایی که در تقارن ولادت رسول خدا (ص) با ولادت امام صادق (ع) وجود دارد، در آن است که فقها از این تقارن با عنوان تجدید حیات اسلام محمدی با ولادت امام صادق (ع) یاد می‌کنند تا وجود اقدس امام ششم، احیاکننده سیره نبوی و تثبیت‌کننده اسلام ناب باشد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: برگزاری این‌گونه اجتماعات موردتوجه رسول خدا (ص)، امام هشتم (ع) و امام زمان (عج) خواهد بود، زیرا وجود باکرامت امام صادق (ع) احیاگر امت نبوی، زمینه‌ساز ولایت رضوی و نویدبخش آغاز حکومت مهدوی بودند و به این ترتیب، می‌توان زمینه احترام به پیامبر (ص)، تکریم امام رضا (ع) و توجه به امام زمان (عج) را فراهم آورد.

وی بیان داشت: یکی از نکات بسیار مهمی که در حوزه مسائل فرهنگی باید در دستور کار باشد، این است که نباید در مشهدالرضا (ع) همه تبلیغات محیطی و فضاسازی‌های شهری در مناسبت‌ها به هسته مرکزی و بافت پیرامونی حرم مطهر محدود شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار