مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس بلندترین قله و سند عزت و اقتدار ملت ایران است

«سلامی» گفت: دفاع مقدس بلندترین قله و سند عزت و اقتدار ملت ایران و عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون مجاهدت شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۸۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ - 19April 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به همراه معاونین اداره کل چهارشنبه در دیدار با «سید محمد رضا هاشمی» استاندار سمنان اظهار داشت: دفاع مقدس بلندترین قله و سند عزت و اقتدار ملت ایران است و عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون مجاهدت شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان این که حاصل تلاش‌های ۸ ستاد شهرستانی و ۱۴ کارگروه استانی در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس در سال گذشته ۱۳ هزار برنامه بوده است افزود: در سال جاری ۱۵ هزار فعالیت و برنامه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت برای تمامی دستگاه‌ها اجرایی، مراکز آموزشی و نیرو‌های مسلح در سطح استان پیش بینی شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس با بیان این که رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، گنجینه حماسه ساز ملت ایران در جنگ هشت ساله تحمیلی هستند و باید از این گنجینه‌ها حفاظت کرد و تجارب و خاطرات آنان را برای آیندگان حفظ نمود. ادامه داد: در سال جاری ۳ هزار محفل خاطره گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس با ۳۰۰ راوی دفاع مقدس در سطوح مختلف از جمله در سطح پایگاه‌ها، مساجد، دانشگاه‌ها ومراکز آموزشی، اقشار و صنوف، نهاد‌های فرهنگی، دستگاه‌های اجرایی در سطح استان برنامه ریزی شده است.

سلامی با بیان این که تدوین دانش نامه دفاع مقدس یک کار انقلابی، جهادی و ارزشمند در استان سمنان گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس ماندگارترین سند تاریخ جنگ تحمیلی استان سمنان خواهد بود و درسال جاری ۳۰۰ پرونده علمی و ۳۵۰ مقاله و ۲ جلد دانشنامه آماده چاپ و انتشار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ عملکرد ۲۰ دستگاه اجرایی در حوزه دفاع مقدس مستند سازی خواهد شد، تاکید کرد: دو هزار و ۴۰۰ مصاحبه تاریخ شفاهی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس در سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

وی گفت: تجلیل از ۱۵ هزار رزمنده، پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس در سال جاری با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های فرهنگی، ستاد‌های شهرستانی و کارگروه‌ها به منظور تجلیل از رشادت‌ها و جانبازی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس محقق خواهد شد.

سلامی در حوزه چاپ و انتشار کتب دفاع مقدس خاطر‌نشان کرد: در سال جاری۱۰۰ عنوان کتاب مکتوب و ۵۰ عنوان کتاب صوتی در زمینه‌های مختلف از جمله کودک و نوجوان، خاطره، داستان، شعر، پژوهشی، تحلیلی و تاریخ شفاهی در دستور کار قرار گرفته شده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان مکانی مهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تمام استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده و مساعدت‌هایی که صورت می‌گیرد شاهد بهره برداری کامل این مجموعه فرهنگی تا پایان سال باشیم.

سید «محمدرضا هاشمی» استاندار سمنان در این دیدار بیان داشت: همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری با مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هستند و برگزاری بیش از ۱۳ هزار برنامه در حوزه دفاع مقدس،یک رکورد مبارک و ارزشمند برای استان سمنان محسوب می‌شود.

استاندار سمنان گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به یک مرکز فرهنگی و مذهبی تبدیل شده است، اما باید به این مسئله توجه شود که بروز رسانی مجموعه الزاماً مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی همچنین بیان کرد: جانمایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به گونه‌ای است که در مسیر تردد دانشجویان و نسل جوانان قرار گرفته و بی تردید این موضوع موجب جلب توجه این قشر به فرهنگ دفاع مقدس و شهادت خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا بمنظور معرفی بیشتر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و مرجعیت برنامه‌های فرهنگی، نسبت به میزبانی سایر برنامه‌های عمومی دستگاه‌ها حتی برنامه‌های خارج از مقوله دفاع مقدس؛ در این مجموعه اقدام کرد، افزود: مسئولان مرکز فرهنگی دفاع مقدس تلاش خود را در راستای مستند سازی برنامه‌ها و تولید محتوا برای نسل جوان به کار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار