جهاد اسلامی:

از تلاش برای خاموشی فتنه‌های آمریکایی-اسرائیلی در منطقه استقبال می‌کنیم

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تأکید بر ادامه جهاد و مبارزه تا آزادسازی قدس و فلسطین اشغالی، تأکید کرد که صحنه‌های مسجدالاقصی برای نشان دادن واقعیت رژیم صهیونیستی کافی است.
کد خبر: ۵۸۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ - 13April 2023

از تلاش برای خاموشی فتنه‌های آمریکایی-اسرائیلی در منطقه استقبال می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنجشنبه، ضمن سلام به ملت فلسطین و ملت‌های جهان که از مسجدالاقصی و قدس دفاع می‌کنند، روز جهانی قدس را تبریک گفت.

خبرگزاری شهاب به نقل از النخاله گزارش داد، بار دیگر با خداوند و خودمان عهد می‌کنیم که به جهاد و مبارزه تا آزادسازی قدس و فلسطین ادامه دهیم. روز قدس روزی است که در آن تاریخ و جغرافیا در هم خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه روز قدس، عنوانی برای بیداری ملتی است که به پیروزی و آزادی قدس و فلسطین و مسجدالاقصی باور دارند، تصریح کرد: قدس و مسجد آن و مقدساتش، زیر چکمه متجاوزان قاتل، ناله می‌کنند. صحنه‌هایی که در مسجدالاقصی دیده می‌شود، برای مسلمانان و ملت‌های عرب کافی است تا واقعیت رژیم صهیونیستی و جنایتکاران را ببینند.

النخاله ضمن تمجید از اقدامات مثبتی که در منطقه برای خاموش کردن فتنه‌های آمریکایی-اسرائیلی صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: در روز قدس تأکید داریم که امت ما، رسالت ما واحد است و روز قدس، موعد آن است.

این رهبر جهاد اسلامی در پایان تأکید کرد که میادین مقاومت، بار دیگر حمایت خود را از ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی نشان داد.

این در حالی است که دبیرکل جهاد اسلامی امروز وارد بغداد پایتخت عراق شد. سفری که پس از چندین دهه صورت می‌گیرد و قرار است چند روزی به طول انجامد.

دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در عراق در بیانیه‌ای گفت که این سفر به دعوت رسمی مقامات عراقی صورت گرفته است و زیا النخاله قصد دارد با رهبران سیاسی و حزبی و شخصیت‌های عراقی دیدار و گفت‌وگو کند که محور همه این دیدار‌ها بحث در خصوص اخرین تحولات فلسطین و جهان عرب و راه‌های حمایت از مقاومت فلسطین خواهد بود.

در این باره منابع عراقی نیز گفت که هدف سفر زیاد النخاله به عراق، حضور در مراسم روز جهانی قدس در بغداد است و او در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین پس از رسیدن به بغداد، به دیدار «محمد کاظم آل صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق رفت و امروز نیز با «عادل عبدالمهدی» نسخت‌وزیر اسبق عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها