عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

شب قدر با هدف تحول، احیاء کنیم

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر این‌که شب قدر متحول شویم، گفت: آنچه که اهل بیت (ع) از احیاء می‌خواهند، همین است. احیاء هدفمند مطلوب است.
کد خبر: ۵۸۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ - 12April 2023

شب قدر با هدف تحول، احیاء کنیمبه گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌ شرقی، آیت‌الله «سیداحمد خاتمی» عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در مراسم احیای شب قدر در مصلی امام خمینی (ره) تبریز با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر این‌که «أيُّها الناسُ ألآنَ ، ألآنَ ! مِن قَبلِ النَّدَمِ»، اظهار داشت: مردم؛ فرصت الان را دریابید، این فرصت را دریابید قبل از اینکه پشیمان شوید.

وی به آیه ۵۶ سوره زمر اشاره کرد و گفت: روزی می‌رسد که می‌گوییم کاش شب بیست و یکم را درک کرده و کنار مؤمنین در آن فضای ملکوتی نفس می‌کشیدیم و حوائج خود را خداوند طلب می‌کردیم. حسرت می‌خوریم که اگر خدا دستمان را می‌گرفت، باتقوا می‌شدیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: زمان رحلت می‌گوییم، ای کاش برگردم؛ وقتی ابرهای مرگ سایه می‌افکند، ای کاش خدا عمر دوباره بدهد، ولی گفته می‌شود حرف نزن؛ این همه انبیا آمدند و انذار داده‌اند، ولی پند نگرفتید.

وی آیه ۳۹ سوره مریم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در روایات قیامت ۷۰ اسم دارد که یکی از آن‌ها «یوم‌ الحسره» یعنی روز پشیمانی است که در این آیه اشاره شده است؛ آنهایی که فرصت‌های طلایی را مثل آب خوردن از دست دادند، قطعاً حسرت آن را می‌خورند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: در روایات به این تعبیر آمده است که خداوند دعوت‌نامه داد که قدر آن را ندانسته و خدایی‌نکرده روزه‌خواری کردیم.

وی با استناد به آیه ۳۱ سوره انعام عنوان کرد: هنگام وقوع قیامت، همه می‌گویند که «ای کاش…»؛ و آن‌موقع است که آن گروه که قدر این شب‌ها را دانسته و قرآن سر گرفته و گریه کردند، پاداش تقوای خود را خواهند گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به توصیه یکی از عرفا در این خصوص اشاره و بیان کرد: عرفا چند نکته درباره رمضان گفته‌اند؛ یک نکته‌اش این است که باید هدف‌گذاری شما از ابتدای این ماه برای لیله‌القدر باشد که جان رمضان است.

وی ادامه داد: یعنی ۱۲ ماه قمری که سه ماه آن گل ماه‌‌ها است، یعنی رجب، شعبان و رمضان و البته گل این سه ماه، رمضان است و گل رمضان لیالی مبارک قدر است که جان رمضان است؛ پس شب‌های قدر سعی کنیم که شب قدر در ما واقع شود نه در ماه.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر این‌که شب قدر متحول شویم، تصریح کرد: آنچه که اهل بیت (ع) از احیا می‌خواهند همین است؛ احیاء هدفمند مطلوب است. بیدار بودن به یاد خدا مستحب است؛ نه هر بیداری. احیاء هدفمند و متحول کننده، یعنی آنکه وقتی آمدید با وقتی برمی‌گردید، فرق داشته باشید و با خدا بیعت کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار