در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

تهیه‌کننده فیلم شماره ۱۰: تنوع آثار دفاع مقدس رونق‌بخش جشنواره فیلم مقاومت/ داوری فیلم‌ها را به متخصصین بسپاریم

اصغری تنوع آثار تولید شده دوسال اخیر حوزه دفاع مقدس را علت رونق‌ جشنواره فیلم مقاومت دانست و درباره داوری جشنواره گفت: باید داوری فیلم‌ها دفاع مقدس را به متخصصین بسپاریم.
کد خبر: ۵۷۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳ - 08March 2023

ابراهیم اصغری تهیه‌کننده فیلم سینمایی شماره ۱۰ که عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر را کسب کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درخصوص ارزیابی برگزاری جشنواره بین‌المللی  فیلم مقاومت و برگزاری آن در سواحل خلیج فارس اظهار داشت: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در شهر عسلویه و سواحل خلیج فارس اتفاق خوب و مبارکی است درصورتی که دستاورد منطقه‌ای و بین‌المللی برای سینمای مقاومت به‌همراه داشته باشد.

وی اکران مناسب و با کیفیت را از ضروری‌ترین مولفه‌های جشنواره‌ها دانست و گفت: اگر جشنواره مقاومت امکان و زیرساخت اکران باکیفیت آثار را در محل برگزاری جشنواره نداشته باشد عملا کاری از پیش نبرده است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی شماره ۱۰ تصریح کرد: هفدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت در شرایطی برگزار می‌شود که کمترین اطلاع‌رسانی و تبلیغ درباره آن صورت گرفته است درحالی که امسال بخاطر تنوع و تکثر تولیداتی که در سینمای مقاومت و دفاع مقدس صورت گرفته است، جشنواره فیلم مقاومت پربارتر از همیشه است.

اصغری تعامل نیروهای مسلح را مهم‌ترین عامل برای رونق جریان تولید سینمای دفاع مقدس دانست و گفت: درحالی جشنواره فیلم مقاومت متقاضی دریافت مجانی آثار سینمای دفاع مقدس برای حضور در جشنواره است که سینماگران برای بهره‌گیری از لوازم و تجهیزات نظامی مورد نیاز تولید فیلم مجبور به‌صرف هزینه‌های زیادی هستند که این روند حتما باید تسهیل و اصلاح شود چراکه با ادامه این رویه در سال‌های آینده تولیدات به‌شدت کاهش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کمترین دستاورد و انتظار از جشنواره فیلم مقاومت ظرفیت‌سازی برای آثار سینمای دفاع مقدس و مقاومت در زمان اکران است؛ بیشترین مخاطبینی که درخواست‌کننده تولید سینمای دفاع مقدس هستند کارکنان و خانواده‌های نیروهای مسلح است که ما انتظار داریم این ظرفیت به ظرفیت اکران آثار سینمای دفاع مقدس اضافه شوند.

تهیه‌کننده فیلم دفاع مقدسی "شماره ۱۰" با اشاره به اینکه کارشناسی فیلم‌های جریان دفاع مقدس می‌بایست توسط سینماگران باتجربه‌ی این حوزه قضاوت و کارشناسی شود، اظهار داشت: به‌نظرم متولیان جشنواره برای انتخاب اعضای هیئات داوران بهتر بود با کارشناسی و دقت‌نظر بیشتر از متخصصین این حوزه برای داوری آثار استفاده می‌کردند.

اصغری افزود: آن‌طور که بنده مطلع شدم این اتفاق در انتخاب هیئات داوران این دوره از جشنواره فیلم مقاومت رخ نداده است و این می‌تواند از جمله معایب هفدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در ۳۵۴ نقطه از ۳۲ استان کشور به صورت سراسری و همزمان با برگزاری مرحله نهایی آن در خلیج فارس به دبیری جلال غفاری قدیر در حال برگزاری است.

اختتامیه این جشنواره ۱۷ اسفند همزمان با میلاد امام زمان (عج) روی ناو شهید رودکی در آب‌های نیلگون خلیج فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار